Film

Minden út Rómába vezet

  • Szabó Ádám
  • 2016. április 10.

Film

Felejteni érkeznek hőseink a festői Olaszországba; anyuka a váláson lépne túl, lánya a bűnöző barátján.

Láttunk már rá példát, mikre nem képes a mediterrán táj; ilyen környezetben a kamera is gyakran benne felejtkezik a naplementében, finom ételek és még finomabb érzések közepette minden és mindenki szerelembe esik, és ünnepli az éle­tet. A Minden út Rómába vezet tétován elindul ezen az úton, aztán, talán a dimbes-dombos tájjal nem betelve, talán a vásári attrakciónak iderángatott Sarah Jessica Parkerrel nem megelégedve, inkább úgy dönt, road movie-nak áll, és becélozza az örök várost.

Tessék-lássék motivációk mentén minden figura kocsiba ül – a lány például hazaszökne fiújához, aki azt akarja, ő menjen börtönbe helyette. Sebaj, majd most megismerjük a bohém olasz mentalitást, az utolsó falucska olívatermelője is megosztja gondolatait velünk a szerelemről, a kocsikázók pedig beteljesítik a zsánerbe illő sorsukat, és velünk együtt az élmények hatására ők is átgondolják életüket! De sajna ez sem válik valóra, egy tisztességes totált sem kapunk Pohárnok Gergely operatőrtől, nem feledkezünk bele a tájba, hangulatról pedig nem is álmodozhatunk – egy fáradt tavon meg pár kacskaringós sztrádán kívül nem sokat látunk az országból. Russell Crowe-nak ott volt Provance és még Julia Roberts is jókat ehetett, filmünk hősei viszont még Rómát is alig látják – jön a média, a rendőrség, ők meg ki tudja miért, egymás nyakában kötnek ki.

Forgalmazza a PARLUX Entertainment

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.