Film

Minden út Rómába vezet

  • Szabó Ádám
  • 2016. április 10.

Film

Felejteni érkeznek hőseink a festői Olaszországba; anyuka a váláson lépne túl, lánya a bűnöző barátján.

Láttunk már rá példát, mikre nem képes a mediterrán táj; ilyen környezetben a kamera is gyakran benne felejtkezik a naplementében, finom ételek és még finomabb érzések közepette minden és mindenki szerelembe esik, és ünnepli az éle­tet. A Minden út Rómába vezet tétován elindul ezen az úton, aztán, talán a dimbes-dombos tájjal nem betelve, talán a vásári attrakciónak iderángatott Sarah Jessica Parkerrel nem megelégedve, inkább úgy dönt, road movie-nak áll, és becélozza az örök várost.

Tessék-lássék motivációk mentén minden figura kocsiba ül – a lány például hazaszökne fiújához, aki azt akarja, ő menjen börtönbe helyette. Sebaj, majd most megismerjük a bohém olasz mentalitást, az utolsó falucska olívatermelője is megosztja gondolatait velünk a szerelemről, a kocsikázók pedig beteljesítik a zsánerbe illő sorsukat, és velünk együtt az élmények hatására ők is átgondolják életüket! De sajna ez sem válik valóra, egy tisztességes totált sem kapunk Pohárnok Gergely operatőrtől, nem feledkezünk bele a tájba, hangulatról pedig nem is álmodozhatunk – egy fáradt tavon meg pár kacskaringós sztrádán kívül nem sokat látunk az országból. Russell Crowe-nak ott volt Provance és még Julia Roberts is jókat ehetett, filmünk hősei viszont még Rómát is alig látják – jön a média, a rendőrség, ők meg ki tudja miért, egymás nyakában kötnek ki.

Forgalmazza a PARLUX Entertainment

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.