Film

Négyen a bank ellen

  • - stein -
  • 2017. november 19.

Film

Wolfgang Petersen eddig nem annyira a humoráról volt ismert, hanem a vízi, szárazföldi és légi járművek belsejében elkövetett, feszültségkeltő kameramozgásairól, de liftben is nagyon erősnek bizonyult a Hollywoodba elszármazott német maestro, miként azt Clint Eastwood és John Malkovich kettőse a Célkeresztben fináléjában bizonyította. Ilyen pedigrével azt gondolnánk, hogy egy könnyed kis bankrablás meg se kottyanhat a több mint három évtizede a legmagasabb ipar­ági sztenderdek szerint dolgozó szakembernek. A Négyen a bank ellen már csak azért is tuti dolognak tűnhetett, mert Petersen egy saját korai filmjét dolgozta át, s tette mindezt odahaza, a megtért világfiaknak járó tisztelettel övezve. Csak azt a könnyedséget, azt nem sikerült sehonnan sem előcsalni, márpedig egy bohózatba, melyben négy csőbe húzott lúzer – a levitézlett színész, a fafejű bokszoló, a páváskodó reklámos és az anyámasszony katonája banki alkalmazott – igyekszik bosszút állni a pénzüket elnyelő nagybankon, valami kis szellem és szellemesség azért nem ártott volna. Jobb híján megy a harsány marháskodás, ami alighanem azoknak kedves, akik minden körülmények között odavannak Til Schweiger és Matthias Schweighöfer német nyelvterületen méltán híres grimaszaiért. Van beöltözés és kivetkőzés, álszakáll és pápamobil, és előbb-utóbb eljutunk a klotyóig, hogy bátortalan kísérlet történjék az altesti humor bevetésére is. A kis bátortalanságok idővel összeadódnak, és a pápamobil is kihasználatlan marad, ami az összes világvallás szerint bűnös könnyelműség.

Az ADS Service filmje

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.