Film

Némaság

  • - kg -
  • 2017. április 23.

Film

Nem az az izgalmas Scorsese filmjében, ami a vásznon látszik: két felkapott és lefogyasztott sztár jezsuita szerzetesnek öltözve merül el a method acting és a 17. századi Japán mélységeiben. Az ifjú misszionáriusok mentorukat keresik és a tiltott vallás híveit gyámolítják a távoli országban a helyi elöljárók határozott rosszallása közepette: a kereszténységre nem vevő rendszer a kínzások széles tárházát beveti, csak hogy eltérítse szándékaiktól és Jézustól a betolakodókat. A két jezsuita testi-lelki megpróbáltatásait meséli el a film olyan ráérősen, hogy ha nem vigyázunk, a lassúság, mely hol valós, dramaturgiai célt szolgál, hol csak magát a lassúságot, szóval, Scorsese öreges tempója plusz a komor téma ellenére is szemrevaló képek könnyen transzba ejthetik a nézőt. A Némaság a magunkba mélyedés filmje, kétszer 30 perc erejéig bátran lehunyhatjuk a szemünket, ellazulhatunk, és bensőnkbe merülve elmerenghetünk azon, mi mindenen kellett keresztülmennie Scorsesenek, míg megvalósíthatta 26 éven át dédelgetett tervét. Megjelenhet előttünk a Little Italy ifjú ministránsa, a papi hivatást fontolgató kis Marty, vagy a Krisztus utolsó megkísértéséért megkövezett rendező, vagy az élő klasszikus, akitől Hollywood sajnálja a pénzt, hogy filmre vigye Endo Suszaku Némaság c. regényét. Ha pedig visszatérünk a tudat kijózanító fényéhez, a túlhordott szerelemprojektek természetéről is elgondolkodhatunk. A Némaság a gondolat szabadságát adja meg nézőinek, de a végén érdemes ismét a vásznat figyelni; Scorsese frappáns befejezést szánt kontemplatív eposzának.

Forgalmazza a Freeman Film

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.