Film

Nyárutó

  • - kg -
  • 2014. március 6.

Film

Csak egy érzékeny, a finomságokra nyitott, az összetevőket jól ismerő, a legapróbb rezzenésekre is odafigyelő filmrendező képes úgy sülő pitét fényképezni, ahogy azt Jason Reitman a Nyárutóban teszi. Az eddig emberekben, ám mostantól pitében (barackos!) is utazó filmrendező, olyan jobbfajta hollywoodi holmik készítője, mint a Pszichoszingli és a Juno, levetette humorát, hogy minden energiáját egy faltól falig melodrámába fektesse.

A pitesütés érzelmi csúcspontja filmjének, érzékiségben talán csak Patrick Swayze és Demi Moore Ghost-beli agyagozása ér a nyomába. A sülő pite több mint egy sülő pite, egy új családi egység összekovácsolódásának barackos metaforája: az anya-gyerek-szökevény szentháromságé. Ha elfogadjuk, és mi mást is tehetnénk, hogy Reitman egy ordas nagy melodrámát mesél, ha képesek vagyunk megbékélni a gondolattal, hogy Josh Brolin vérző börtönszökevénye szinte percek alatt válik egy csonka család mentőangyalává, pótpapává és férjpótló szeretővé, baseballoktatóvá és ezermesterré, mesterszakáccsá (pite!) és táncpartnerré, Kate Winslet pedig sokadszorra játssza (jól) a kókadozó, de egy kis locsolásra menten ébredező kertvárosi virágszál szerepét, akkor a film jó háromnegyedére nem lehet panaszunk. A fény mindig oda esik, ahová egy drámában esnie kell, elvétve feszültség is akad - mégiscsak szökevény van a háznál -, a pite pedig, nos, igen, ahogy sül-sül, majd kisül, az egy emlékezetes moneyshot. Csak a zárlat, az elviselhetetlen, méltatlan egy olyan filmhez, melyben ember és pite találkozása ilyen érzékenyen van ábrázolva.

Az UIP-Duna Film filmje

Figyelmébe ajánljuk

Eldobott aggyal

  • - ts -

A kortárs nagypolitika, adott esetben a kormányzás sűrű kulisszái mögött játszódó filmek, tévésorozatok döntő többsége olyan, mint a sci-fi, dolgozzék bármennyi és bármilyen hiteles forrásból.

Nemes vadak

Jason Momoa és Thomas Pa‘a Sibbett szerelemprojektje a négy hawaii királyság (O‘ahu, Maui, Kaua‘i és Hawai‘i) egyesítését énekli meg a 18. században.

Kezdjetek el élni

A művészetben az aktív eutanázia (asszisztált öngyilkosság) témaköre esetében ritkán sikerül túljutni egyfajta ájtatosságon és a szokványos „megteszem – ne tedd meg” dramaturgián.

A tudat paradoxona

  • Domsa Zsófia

Egy újabb dózis a sorozat eddigi függőinek. Ráadásul bőven lesz még utánpótlás, mivel egyelőre nem úgy tűnik, mintha a tucatnyi egymással érintőlegesen találkozó, egymást kiegészítő vagy egymásnak éppen ellentmondó történetből álló regényfolyam a végéhez közelítene: Norvégiában idén ősszel az eredetileg ötrészesre tervezett sorozat hatodik kötete jelenik meg.