Film

Palackposta

  • - kg -
  • 2016. október 1.

Film

Úgy nem néz ma senki az európai nyomozós filmek piacán, mint a dánok második leghíresebb színésze, Nikolaj Lie Kaas Jussi Adler-Olsen krimiíró Mørck felügyelőjének szerepében. A bizonyítottan kiváló előadóművésznek ez a harmadik jelenése a Q-ügyosztály eseteit feldolgozó sorozatban, de az első olyan alkalom, amikor elfelejtettek szólni a sminkszobában, hogy lehetnek bármily hitelesek is a mennydörgő belső viharokat és az éjsötét depressziót sejtető, kataton arcvonások, az ismert hollywoodi szólás szerint semmi jóra nem vezet, ha a művész full kreténben nyomja. Vele szemben egy notórius vicsorítót tettek meg főgonosznak: a vallási szekták gyermekeit tizedelő sorozatgyilkosban Hannibal Lecter leértékelt vonásai találkoznak egy skandináv Ryan Gosling-hasonmás kisfiús igyekezetével. A jó és rossz oldalon is túlságosan összeszorított fogak nem kedveznek a kezdetben nagyon is ígéretes felállásnak, melyben a keresztény szekták belvilága találkozik a nyomozók saját hitbéli vagy hitnembéli dilemmáival. Mørckra éppenséggel ráférne egy kis hivés, míg lelkes táskahordozója, a muszlim Assad, úgy is, mint hívő ember, a maga sztoikus módján igyekszik visszaverni kollégája érzéketlenségének megnyilvánulásait. Mindeközben vad, viharos éjszaka dühöng Skócia nyugati partjai fölött, ám mint tudjuk, történetünk szempontjából ez mellékes, mert hőseink valahol máshol akcióznak. Az immár megszokott magas, skandi színvonalon bonyolított ügymenet során a valóságot a különböző német autómárkák jelenléte képviseli: tippeljük meg együtt, melyik támogatta a Q-ügyosztályt.

A Vertigo Média filmje

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.