Film

Ready Player One

  • - kg -
  • 2018. május 5.

Film

A múltfeldolgozásban még Trianonnál sem tartunk, de egyszer talán a 80-as évekig is eljutunk, és akkor végre megszólalhatnak azok a késő Kádár-kori kiskamaszok, akik máig sem heverték ki fájdalmukat. Azt az égető érzést, amit csak azok tudnak átérezni, akiknek az örök sláger Commodore 64 helyett a játékokban szegény Commodore Plus/4-et hozta a nyugatnémet Mikulás. Az, hogy ezt végre kimondhattuk, Ernest Cline kultikus regényének és Spielberg filmváltozatának köszönhető, és ezzel máris nagy mentálhigiénés hasznot könyvelhettünk el. Könyv és film is a szürke jövőben játszódik, de a szivárványos nyolcvanas éveknek állít emléket, annak az évtizednek, ami a Donkey Konggal kezdődött, a Kincsvadászokkal folytatódott, majd azzal végződött, hogy John Cusack egy fej fölé emelt boomboxból az In Your Eyest bömbölteti szíve hölgyének. Még jó, hogy ennek az évtizednek a megszállottja a jövő legnépszerűbb játéka, az OASIS tervezője, a geekek istene, aki végrendeletében kihirdeti, hogy azé lesz egész virtuális királysága, aki megtalálja a játékban elrejtett kinyilatkoztatást, kocka-nyelven a Húsvéti Tojást. Spielberg kamaszai éppúgy a főgeek tojását keresik, mint a gaz nagyvállalat gaz főnöke, míg egy másik szint versenyzői egy még eldugottabb kincs, egy forgatókönyv nevű őskori valami hollétét kutatják. Szegények mindig lyukra futnak, de sebaj, mert az alámerülés a virtuális valóságban két pompázatos jelenetre – egy autóversenyre és egy Kubrick előtti főhajtásra – is elég. Ez kétszer 10 perc tiszta brillírozás, nem várt szép eredmény a 71 éves Spielbergtől.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.