A múltfeldolgozásban még Trianonnál sem tartunk, de egyszer talán a 80-as évekig is eljutunk, és akkor végre megszólalhatnak azok a késő Kádár-kori kiskamaszok, akik máig sem heverték ki fájdalmukat. Azt az égető érzést, amit csak azok tudnak átérezni, akiknek az örök sláger Commodore 64 helyett a játékokban szegény Commodore Plus/4-et hozta a nyugatnémet Mikulás. Az, hogy ezt végre kimondhattuk, Ernest Cline kultikus regényének és Spielberg filmváltozatának köszönhető, és ezzel máris nagy mentálhigiénés hasznot könyvelhettünk el. Könyv és film is a szürke jövőben játszódik, de a szivárványos nyolcvanas éveknek állít emléket, annak az évtizednek, ami a Donkey Konggal kezdődött, a Kincsvadászokkal folytatódott, majd azzal végződött, hogy John Cusack egy fej fölé emelt boomboxból az In Your Eyest bömbölteti szíve hölgyének. Még jó, hogy ennek az évtizednek a megszállottja a jövő legnépszerűbb játéka, az OASIS tervezője, a geekek istene, aki végrendeletében kihirdeti, hogy azé lesz egész virtuális királysága, aki megtalálja a játékban elrejtett kinyilatkoztatást, kocka-nyelven a Húsvéti Tojást. Spielberg kamaszai éppúgy a főgeek tojását keresik, mint a gaz nagyvállalat gaz főnöke, míg egy másik szint versenyzői egy még eldugottabb kincs, egy forgatókönyv nevű őskori valami hollétét kutatják. Szegények mindig lyukra futnak, de sebaj, mert az alámerülés a virtuális valóságban két pompázatos jelenetre – egy autóversenyre és egy Kubrick előtti főhajtásra – is elég. Ez kétszer 10 perc tiszta brillírozás, nem várt szép eredmény a 71 éves Spielbergtől.
Forgalmazza az InterCom