Film

Rendes fickók

  • - kg -
  • 2016. július 2.

Film

Szeretjük Shane Blacket, a forgatókönyvírót, aki nélkül Danny Glover sosem mondott volna olyat, hogy I’m getting too old for this shit (Halálos fegyver), és szeretjük Shane Blacket, a rendezőt is, aki nélkül Robert Downey Jr. sosem pancserkodott volna akkorát, mint a Durr, durr és csókban. Szeretünk mi tulajdonképpen mindenkit, aki él és mozog, vagy már nem mozog Black új filmjében, a mindenféle (emberi, szakmai, műfaji) szeretettől túltengő Rendes fickókban. Szeretjük Russel Crowe-t, aki rég engedhette ki ennyire a hasát és a humorát, bírjuk Ryan Goslingot, aki még sosem volt ekkora bohóc, és szeretjük, ahogy ezek ketten az ősi Black-recept szerint párban adják-kapják a pofonokat. Aztán szeretjük még a hetvenes évek pornós Los Angelesét, szeretjük a magánkopós filmeket, szeretjük Philip Marlowe elpusztíthatatlan szellemét, az apjukat pátyolgató cserfes kamaszlányokat, Kim Basinger összes arcfelvarrását, és mit is szeretünk még? Ja, igen, a legjobban a munkájukat szerető hollywoodi szakikat szeretjük, meg azt a mondást, hogy erről a filmről süt, hogy szeretetből csinálták. A közmegegyezés szerint Black egy ilyen szeretetből filmezős fajta, és kell is, hogy jó csomó szeretetet belelássunk a Rendes fickókba, mert e nélkül még be kéne ismernünk, hogy ezt a nagyon laza, nagyon vicces, együttérzőn önironikus vagy csak annak tűnő, mai, rohanó világunkban már-már zseniálisnak látszó műalkotást semmi más nem tartja össze, csak ez a jól­eső, inkább megelőlegezett, mintsem megérdemelt szeretet. Meg a két főbohóc.

A Freeman Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.