Film

Riddick

  • - kg -
  • 2013. október 13.

Film

Végre trilógiává kerekedett Riddick is, ez már nagyon kellett, a vak is láthatja. Riddick viszont a sötétben is jól lát, ezt a képességét hurcolássza részről részre, meg az úszószemüvegét, mely tar fejét díszíti, azt a jelentős fejet, melyből két, különösebb értelem nélkül világító szem pásztázza a kies külvilágot. A low-budget első rész és a szánalmasan epikus második után Riddick közkívánatra újra itt van, noha a köz ez esetben a karaktert alakító Vin Dieselt és a rendező David Twohyt jelenti. A harmadik rész valójában három rész. Az elsőben Riddick megpróbál beilleszkedni egy tagbaszakadt űrtahókat nem szívesen látó bolygó táplálkozási láncába; a farkasok és víziszörnyek közt talál helyet, de mindig van feljebb. A másodikban Riddick felnevel egy űrfarkast, ez minden kutyabarátnak tetszeni fog, s valahol merész is, hogy egy véres Vin Diesel-scifiben ennyi időt szánnak ember és legjobb barátja barátságának. És van a harmadik rész, amiben Riddicket fejvadászok űzik, s az akaratlan humoré a főszerep. Bájos mondatok korábban is elhangoztak (Riddick, belső monológ: "Vannak rossz napok, és vannak leírhatatlanul rossz napok"), de itt aztán tort ül a forgatókönyv-írói pihentség. Lemegy a nap, támadnak a szörnyek (ez amolyan Riddick-védjegy), s támadnak a hülye mondatok is. Mi most csak a két legszebbet említenénk. Leszbikus kommandós: "Nem kúrok férfiakkal, csak néha bekúrok nekik!"; Riddick és Isten: "Istent hagyd ki ebből, kölyök, Isten nem akar ebbe belekeveredni." Próbáltuk Istent elérni, de egyelőre nem kommentálta Riddick állítását.

A Pro Video bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.