Film

Egy francia család szexuális krónikája

Film

Emlékszünk még, amikor A kék lagúna kínkeservesen végigszenvedett 100 perce számított szexuális felvilágosításnak? Amikor Brooke Shields - hol hajjal, hol vízzel takart - bájai segítségével okulhatott a tinédzser a felnőtté válás és a testi párkapcsolatok tárgykörében? Szerencsére már a 21. századot éljük, egy kattintás, és elérhető a világpornó. De akkor mit mondhat még egy "családi film" a szexről? Hát, egyszer azt, hogy a gyerekek nem csak egy lakatlan szigeten kényszerülhetnek a fajfenntartás érdekében testi kapcsolatot létesíteni, másszor meg azt, hogy korszellem ide, korszellem oda, a családon belüli szex tabu. Mely tabut le kell dönteni, ezért Jean-Marc Barr és Pascal Arnold filmje viccesen-vígan próbálja bemutatni a szexualitás megélésének lépéseit a 18 évesen még szűzként kínlódó kamasztól a szülőkön keresztül az özvegy nagypapáig. Végtére is mindenki él valamiféle nemi életet.

A mű döntő hibája az, hogy csak addig jut el, hogy elénk rakja, miről kell(ene) beszélni, de túl sok hozzáfűznivalója nincs a dolgokhoz. Szemernyit sem nyílt, és újat sem mutat, de még azokkal a beígért praktikákkal sem találkozunk, amelyek megoldanák feszengő anyukák és apukák vonatkozó gondjait. Apró beszélgetésfoszlányokon, na meg a francia filmek elmaradhatatlan énfényező narrátorán kívül csak néhány hú, de pikáns, valójában álmosító ágyjelenetet kapunk. Felvilágosító-oktató szoftpornót, végső soron persze jellegzetesen francia mozit. Csupa olyat, amit nem szeretünk benne.

Forgalmazza az Anjou Lafayette

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.