Troché megütődött: Inni? Itt? Most? Mit? Cseresznyét. Te megbolondultál! Jó, akkor konyakot. Nyilván Cabinet Brandyt akartál mondani. Azt nem tudom kiejteni - így értek el, hisz az út alig pár lépés, a gyárkapuig. A portás kinn állt a fülkéje előtt, és erősen meresztgette a szemét a totózó felé. Odaléptek: Mi van, Sziráki, nincs fájront, miért nincs az odvában?! Kik az elvtársak, és mit akarnak itt? Ide belépő nélkül nem lehet csak úgy bejönni - próbálta összeszedni bátorságát a máskor oly magabiztos kapuőr. Sztupa elővette a belépőjét, Troché pedig megtaszította a férfi vállát: gyerünk befelé, nem hagyhatja el csak úgy a helyét! Iszkolt előttük befelé, de még nem adta teljesen fel: Popota elvtárs tud erről? - ezt már szinte sipította a szerencsétlen. Beérve a cigaretta- és fokhagymaszagú lukba, Troché lenyomta a székébe, s intett neki, hogy kapcsolja ki az asztalon kornyikáló táskarádiót. Figyeljen jól, Sziráki, nem kérdezem még egyszer. Ismer maga valami Husek nevezetűt? Honnan jöttek az elvtársak? Jó helyről (Sztupa az előbb igazgatósági belépőt mutatott), nem kérdezem még egyszer. Ha nem mondják meg, hívom a rendészetet. Én meg szájon kaplak - mondta Troché -, nem érted, rohadék, Husek! Ki az a Husek? Tudjuk, hogy ismered. Ismerem, Husek Ferenc, mit csinált? Itt mi kérdezünk! S ne hazudjál, mert kitekerem a nyakadat! Válaszoltam, ismerem. Hol lakik? Sztupa és Troché pontosan tudták, hol lakik a Husek, de a rövid odavezető útjuk alatt szinte mindenkitől megkérdezték, hogy ismeri-e, és tudja-e, hol lakik. Mi nem kérdezünk, tévézünk.
Szombaton (14-én) a szerelmeseket várjuk a képernyők elé, mert John Cusack a ViaSat3-on 19.15-től felveszi a kesztyűt, ami konkrétan Kate Beckinsale-ben végződik (Szerelem a végzeten). De van ennél cifrább eset is, amikor a kezdő író rámozdul a haladó pillangóra, s a naptár 1970-et és New Yorkot mutat, és Babra Streisand bontogatja benne a szárnyát és a combját (Abagoly és a cicababa; Filmmúzeum; 1.00). Délután (16.15-kor) ment a Dunán A pármai kolostor, végtére abban is van szerelem, hisz Gerard Philipe a főszereplő.
Vasárnap megindul a magyarországi tévécsatornák érzelmi mentőakciója a Befutó elkaszálása miatt feltehetően búslakodó Michael Mann megsegítésére. A Cinemax éjfél után a Közellenségekkel vigasztalja a főnököt, amiben ugye Johnny Depp adja Dillingert. Ugyanakkor a nap attrakciója kétségkívül az este tizenegykor a Coolon beinduló motoros sorozat, a Sons of Anarchy (Kemény motorosok). Nyolckor volt a Dunán egy Anna Karenina is, de azt inkább olvassák.
Hétfőn adásszünet.
Kedden ellenben egy Ingmar Bergman nevű svéd vásárlónk begyűjti este nyolckor a Dunán végre A hetedik pecsétet is, így már csak három kell ahhoz, hogy jutányos áron az övé legyen a teljesen tűzálló és vízhatlan edénykészlet. Éjjel megin' Mann-virrasztás, ezúttal az MGM-en. De mielőtt rátérnénk, utánozzák velem a Metro-oroszlánt: hrrrrrrrrr, hrrrr, grrrrrrrrrrrr! Tehát az éjjel kettő előtt kezdődő korai mű, Az erőszak utcái a fénykorán épp túlbukó James Caant állítja mindnyájunk szórakoztatásának szolgálatába.
Szerdán kipihenjük ezt a sok marhaságot.
Csütörtökön azonban jön A leghosszabb nap, amit a héten a doboz előtt húzunk le. Vacsoraidőben kezdünk a mondott művel a Filmmúzeumon, de nyolckor átugorhatunk a Cinemaxra, tudniillik, ha maradni szeretnénk ebben a háborús szcénában, mert ott éppen az új gondolatokat bátran mellőző német freskót, aSztálingrádot hordják fel az ekránra. Tizenegykor uzsgyi, vissza a Filmmúzeumba, Élni és meghalni Los Angelesben.
Szerintem húzzák le a tévéjüket is!