Rajzfilm

Salamon király kalandjai

Film

Mielőtt bölcs királlyá lett volna Salamon, bohó kamaszként csupán úgy csinált, mintha uralkodna. Dávid halála után Jeruzsálem trónjára kerülve önző, élvhajhász életet élt, kihasználva különleges képességét (tudniillik, ért az állatok nyelvén), s hű barátjával, a Tobi nevű sivatagi rókával viccet csinált mindenből; nyegle ficsúrként senkire és semmire sem hallgatott. Ez a rajzfilm alaphelyzete. S mi tudjuk már ekkor is, hogy minden ficsúr életében eljön egyszer a döntő pillant, amikor ki kell ugrasztania a sivatagi rókát a bokorból. Salamonra is ez leselkedik: egy nap a lerombolt Edóm egykori királyának fia, Hadad gonosz démont szabadít Jeruzsálemre, így Salamon kénytelen – természetesen számos kaland árán – megmenteni városát, népét, trónját. Mindeközben persze szép kis jellemfejlődésen megy keresztül, és még az igaz szerelem is rátalál. A kilencvenes évek Disney-rajzfilmjeinek modorát törekvően idéző mese afféle könnyed szórakoztatás. A humorosnak szánt, szójátékban dúskáló párbeszédek, az autentikus zene és a kortárs hangütés meglehet, közelebb hozzák a nézőhöz a bibliai történetet – de erre nincs semmi biztosíték, hiszen az alkotók sem ragaszkodtak különösebben hozzá. Olyannyira nem, hogy rajzfilmünk kétségtelen főalakja a beszélő sivatagi róka, ez a módfelett cuki, bölcs kalandor, a hű társ, akinek dumája nem kisebb alakokhoz hasonlítható, mint Shrek szamarához, Aladdin (vagyis Jaffar, majd a szultán) papagájához vagy a Jégvarázs hóemberéhez. Nincs új a nap alatt.

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”