Film

Shazam!

  • - kg -
  • 2019. május 11.

Film

Akinek van füle az ilyesmire, tisztán hallhatta a feltörő kollektív sóhajt, a megkönnyebbülés egyezményes jelét, amellyel oly ritkán találkozni, amikor a DC-képregényekkel próbálkozó Warner a Disney által uralt Marvel-univerzum kihívásainak igyekszik épp megfelelni. Már az is ünnepi pillanatnak számított, amikor a búsképűlovag-bizniszben (Batman, Superman) megfáradt stúdió felfedezte magának az amazonokat (Wonder Woman) és a víz alatti humort (Aquaman), ám most egyenesen örömtüzek gyúltak, hogy a Shazam!-nak hála a szárazföldi humor és a családi értékek kerültek terítékre.

És valóban: amikor a 14 éves Billy nemcsak új nevelőszülőkhöz, de egy fura szakállú varázsló révén új testbe – egy böszöm nagy szuperhősébe – költözik, és első dolga, hogy sörhöz jusson, mert felnőttnek azt szabad, ezt nem lehet másképp értékelni, csakis a jó iránynak. Hogy ez mi is, arról Tom Hanks például sokat tudna mesélni, a Shazam! készítői meg is emelik kalapjukat a ’80-as évek testcserés vígjátékainak legnagyobbika, a Segítség, felnőttem! előtt. A kalaplengetés (naná, hogy a lábzongora kerül elő!) szép dolog, és az ígért humor sem marad el, bár nagy balféknek kell ahhoz lenni, hogy a „kiskamasz szuperhőstestben” szituból se tudjon valaki legalább négy-öt épkézláb poént kifacsarni. A jobbakat az előzetes mind le is lőtte, de nem baj, hiszen az örömhírek olyasmiket is említettek, hogy szív és lélek. Erős szavak, főleg, hogy semmi okunk iderángatni őket, hacsak azt a definíciót nem vesszük, hogy a szív és a lélek egyenlő vagy féltucatnyi cuki árva ismétlődő mutogatásával.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.