Film

Sleeping Beauty

  • Szabó Ádám
  • 2012. augusztus 5.

Film

Szenvtelenül követjük Emily Browningot albérleti lakásából a bordélyházig, majd vetünk pár pillantást a lelki síkjaira is, amint pénzszűkében lévő egyetemistából önmagát kizsákmányoló, magát is már csak tárgynak tekintő nővé válik. A síkjai mellett az idomairól sem feledkezhetünk meg, oly sokat látni őt a vásznon ruhátlanul. Browning (szerepe szerint: Lucy) útját érdekes figurák szegélyezik - érdekesek, mert szinte semmit nem tudunk meg róluk, honnan jöttek és miért, kik ők, és mit keresnek ott. Igaz, mindezeket róla sem tudjuk meg, bár a 100 perces műidő tetemes részében rajta pihen a kamera. Láthatjuk például, amint melózik, és kísérletben vesz részt, hogy pénzt szerezzen, majd szemünk előtt éget el egy bankót, csak úgy. Az efféle ellentétpárok alkalmazása meglehet gyermeteg megoldás, pedig Julia Leigh rendező láthatóan sok művészfilmet nézett, és ragadt is rá valami: megtanulta például, hogy ha nincs zene, képi effekt, semmi, akkor az egyszerű mozinéző agya beáll, hogy itt bizony valami készül, mégpedig a művészi címszó alatt. Így van ez most is, viszont ezúttal elmarad a drámai végkövetkeztetés. Leigh ugyanis csak kacérkodik az olyan fogalmakkal, mint a szépség, a fiatalság, a vágy, de nem gondol felőlük semmit. A Sleeping Beautyra így tetszőleges számú értelmezés ráhúzható: a gyönyör, a kellem kizsákmányolásáról szóló elmélet éppúgy megállja a helyét, mint a képek mögött a mai fiatalság ellentmondásos portréját feltételező gondolat - csekély engedményekkel persze. Magyarul a befogadón áll vagy bukik a film sikere.

Az ADS Service bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.