Film

Sleeping Beauty

  • Szabó Ádám
  • 2012. augusztus 5.

Film

Szenvtelenül követjük Emily Browningot albérleti lakásából a bordélyházig, majd vetünk pár pillantást a lelki síkjaira is, amint pénzszűkében lévő egyetemistából önmagát kizsákmányoló, magát is már csak tárgynak tekintő nővé válik. A síkjai mellett az idomairól sem feledkezhetünk meg, oly sokat látni őt a vásznon ruhátlanul. Browning (szerepe szerint: Lucy) útját érdekes figurák szegélyezik - érdekesek, mert szinte semmit nem tudunk meg róluk, honnan jöttek és miért, kik ők, és mit keresnek ott. Igaz, mindezeket róla sem tudjuk meg, bár a 100 perces műidő tetemes részében rajta pihen a kamera. Láthatjuk például, amint melózik, és kísérletben vesz részt, hogy pénzt szerezzen, majd szemünk előtt éget el egy bankót, csak úgy. Az efféle ellentétpárok alkalmazása meglehet gyermeteg megoldás, pedig Julia Leigh rendező láthatóan sok művészfilmet nézett, és ragadt is rá valami: megtanulta például, hogy ha nincs zene, képi effekt, semmi, akkor az egyszerű mozinéző agya beáll, hogy itt bizony valami készül, mégpedig a művészi címszó alatt. Így van ez most is, viszont ezúttal elmarad a drámai végkövetkeztetés. Leigh ugyanis csak kacérkodik az olyan fogalmakkal, mint a szépség, a fiatalság, a vágy, de nem gondol felőlük semmit. A Sleeping Beautyra így tetszőleges számú értelmezés ráhúzható: a gyönyör, a kellem kizsákmányolásáról szóló elmélet éppúgy megállja a helyét, mint a képek mögött a mai fiatalság ellentmondásos portréját feltételező gondolat - csekély engedményekkel persze. Magyarul a befogadón áll vagy bukik a film sikere.

Az ADS Service bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.