Film

Sodródás

  • 2018. augusztus 12.

Film

A teljesítményfilmekben is köztudottan járatos Baltasar Kormákurt egy színigaz megmenekülés történetével találta el Hollywood. A Csendes-óceánon vitorlázó szerelmespár hajótörést szenved az évszázad viharában, s a súlyosan sérült férfit is ápolni kénytelen nő másfél hónapon át próbálja a mindössze másfél ezer kilométerre lévő Hawaii felé kormányozni az alig menetképes járművet.

A filmsztároknak mindig kijárt a gondosan sminkelt, kiegyensúlyozottan világított, előnyös pozícióból fényképezett megjelenés. Rúgtak ki azért operatőrt, mert felvetette, hogy a művésznő profilját nem mindig ugyanarról az oldalról kellene megörökíteni. Ma viszont az a kihívás sminkes, világosító, operatőr, rendező számára, hogyan őrizhető meg, sőt domborítható ki egy izzadt, karikás szemű, vérfoltos színésznő – szexepilje. Mert azt változatlanul ki kell domborítani.

Lám, itt a domborítást ellenőrizendő produceri funkciót is vállaló főszereplő, Shailene Woodley nem tud olyan piszkos és elcsigázott lenni, hogy ne fizikumának hibátlansága legyen a kompozíció valódi tárgya. Ha meg végképp leülne a film, inkább leül ő maga, meditálni – meztelenül, ahogy azt az Egyenlítő napja alatt szokták a hajótöröttek. Alakítása amúgy primer érzelmek (félelem, öröm, fájdalom) nem túl árnyalt kifejezésében merül ki. A csónakban túlélős filmeknek jót tesz valami háttérsztori (a Pí életének Oscarjához még tigris is kellett), mert a megpróbáltatásokat egy idő után elunja a néző. De legyen bármennyire is egyedi a valóságos Tami Ashcraft története, a belőle készült filmet már többször is láttuk.

Forgalmazza a Freeman Film

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.