Film

Sodródás

  • 2018. augusztus 12.

Film

A teljesítményfilmekben is köztudottan járatos Baltasar Kormákurt egy színigaz megmenekülés történetével találta el Hollywood. A Csendes-óceánon vitorlázó szerelmespár hajótörést szenved az évszázad viharában, s a súlyosan sérült férfit is ápolni kénytelen nő másfél hónapon át próbálja a mindössze másfél ezer kilométerre lévő Hawaii felé kormányozni az alig menetképes járművet.

A filmsztároknak mindig kijárt a gondosan sminkelt, kiegyensúlyozottan világított, előnyös pozícióból fényképezett megjelenés. Rúgtak ki azért operatőrt, mert felvetette, hogy a művésznő profilját nem mindig ugyanarról az oldalról kellene megörökíteni. Ma viszont az a kihívás sminkes, világosító, operatőr, rendező számára, hogyan őrizhető meg, sőt domborítható ki egy izzadt, karikás szemű, vérfoltos színésznő – szexepilje. Mert azt változatlanul ki kell domborítani.

Lám, itt a domborítást ellenőrizendő produceri funkciót is vállaló főszereplő, Shailene Woodley nem tud olyan piszkos és elcsigázott lenni, hogy ne fizikumának hibátlansága legyen a kompozíció valódi tárgya. Ha meg végképp leülne a film, inkább leül ő maga, meditálni – meztelenül, ahogy azt az Egyenlítő napja alatt szokták a hajótöröttek. Alakítása amúgy primer érzelmek (félelem, öröm, fájdalom) nem túl árnyalt kifejezésében merül ki. A csónakban túlélős filmeknek jót tesz valami háttérsztori (a Pí életének Oscarjához még tigris is kellett), mert a megpróbáltatásokat egy idő után elunja a néző. De legyen bármennyire is egyedi a valóságos Tami Ashcraft története, a belőle készült filmet már többször is láttuk.

Forgalmazza a Freeman Film

Figyelmébe ajánljuk

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.