Film

A hihetetlen család 2.

  • - kg -
  • 2018. augusztus 12.

Film

Mi lehet édesebb (néhány percre száműztük a „cukit”), mint egy kínai gőzgombóc vagy, ahogy mifelénk mondják, húsos batyu és az ő fogadott mamájának története? Semmi, és ezzel a Pixar máris óriási hibát vétett, mert a nagyfilm csak a gőzgombi cseperedéstörténetének néhány perces etűdje után következik. Régi receptje ez a cégnek, hogy a fő attrakció előtt még lenyom egy zseniális animációs ötpercest is, bátran bevállalva, hogy ezzel a saját bizniszének is árthat, mert így aztán még feltűnőbb, ha nem sikerül ugyanezt a varázslatot közel két órán át fenntartani. A hihetetlen család folytatása tele is van zseniális öt percekkel, hol a poénfelelősök (Mr. Irdatlan találkozása a férfigyeddel és a matekházival), hol a dizájnrészleg (megkésett dolog lenne méricskélni, mennyire tart a Pixar az igyekvő animációs mezőny előtt) gurítják elénk menetrendszerinti gyöngyeiket. Hiába a majd’ negyedszázadnyi Pixar-uralom, még mindig lehetetlen nem elalélni az olyan apróságokon, mint például egy tökéletesre animált gofri – sejtelmünk sem volt, hogy ennyi költészet szorulhat egy mezei waffelbe. Nyulánykáék láttán csak azért nem alélunk el, mert már megtettük az első rész során. De van itt valami más is, akadnak pillanatok, sőt hosszú percek, amikor felmerül a gyanú, persze lehet, hogy csak a rezignált bácsik és nénik fejében: csak nem a szuperhősös folytatások rettegett mumusa, a láthatatlan, alattomos főgonosz, Mr. Alibi az, aki a háttérből mozgatja a szálakat? Mire ezt kimondtuk, már el is szégyelltük magunkat. Kár is az ilyenbe a húsos batyu.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.