Film

A hihetetlen család 2.

  • - kg -
  • 2018. augusztus 12.

Film

Mi lehet édesebb (néhány percre száműztük a „cukit”), mint egy kínai gőzgombóc vagy, ahogy mifelénk mondják, húsos batyu és az ő fogadott mamájának története? Semmi, és ezzel a Pixar máris óriási hibát vétett, mert a nagyfilm csak a gőzgombi cseperedéstörténetének néhány perces etűdje után következik. Régi receptje ez a cégnek, hogy a fő attrakció előtt még lenyom egy zseniális animációs ötpercest is, bátran bevállalva, hogy ezzel a saját bizniszének is árthat, mert így aztán még feltűnőbb, ha nem sikerül ugyanezt a varázslatot közel két órán át fenntartani. A hihetetlen család folytatása tele is van zseniális öt percekkel, hol a poénfelelősök (Mr. Irdatlan találkozása a férfigyeddel és a matekházival), hol a dizájnrészleg (megkésett dolog lenne méricskélni, mennyire tart a Pixar az igyekvő animációs mezőny előtt) gurítják elénk menetrendszerinti gyöngyeiket. Hiába a majd’ negyedszázadnyi Pixar-uralom, még mindig lehetetlen nem elalélni az olyan apróságokon, mint például egy tökéletesre animált gofri – sejtelmünk sem volt, hogy ennyi költészet szorulhat egy mezei waffelbe. Nyulánykáék láttán csak azért nem alélunk el, mert már megtettük az első rész során. De van itt valami más is, akadnak pillanatok, sőt hosszú percek, amikor felmerül a gyanú, persze lehet, hogy csak a rezignált bácsik és nénik fejében: csak nem a szuperhősös folytatások rettegett mumusa, a láthatatlan, alattomos főgonosz, Mr. Alibi az, aki a háttérből mozgatja a szálakat? Mire ezt kimondtuk, már el is szégyelltük magunkat. Kár is az ilyenbe a húsos batyu.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.