Film

Solo: Egy Star Wars-történet

  • - kg -
  • 2018. június 30.

Film

Már vénülő kezemmel fogom meg a jegyet – mormolja a Star Wars- és Ady-rajongó, aki vénülő szemével fűben nyuszit éppúgy látott már, mint fűben piknikező szerelmes Star Wars-hősöket (A klónok támadása). Tuti, hogy ennél kisebb vétségért tették lapátra a Han Solo ifjúkoráról szóló film rendezőpárosát, hiszen ennél csak kisebb vétségek léteznek, de jó hír, hogy a Lucas régi haverjai (Ron Howard, Lawrence Kasdan stb.) által levezényelt Solo-sztori nem akar sokat, azt a keveset viszont maradéktalanul teljesíti. Megtudhatjuk, hogyan magyarosított Han Sonnen­scheinról Solóra (jó, nem szó szerint, de a névfetisiszták így is örülhetnek), és azok is kielégülést nyernek, akiknek 10 éves korukban semmi más ambíciójuk nem volt, mint megépíteni legóból Han lézerstukkerét. Ez már önmagában elég ahhoz, hogy vénülő kezünkkel beragasszuk a mozijegyet a csatos emlékkönyvbe, de mert a vénülő filmkészítők végre semmi fontosat, egyetlen galaxisokat megrázó drámát sem akartak elmondani Star Wars-ügyben, valami olyat tettek, amire évtizedek óta nem volt példa a sorozat háza táján: akarva-akaratlanul eltalálták a mozi leglényegét, sikerül közel két órán át majdhogynem felhőtlen (leszámítva egy-két fontos filmbeli felhőt) szórakoztatást nyújtaniuk. Ahogy a Sötét zsaruk 3 attól volt vicces, hogy Josh Brolin Tommy Lee Jones fapofáját utánozta, úgy az új Star Wars Ki mit tud? is akkor jó, amikor Alden Ehrenreich Harrison Ford mimikáját nyúlja. Plusz, van a filmben egy óriás űrpolip és egy Woody Harrelson is – vénülő kezünkkel boldogan tapsikolhatunk.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.