Film

Starbuck

  • - kg -
  • 2013. december 21.

Film

Jönnek fel a kanadai kisműfajok: Alice Munro Nobeljével a kanadai és úgy általában a novella kapott aranyfedezetet, de nem kell többé aggódni a spermadonor-komédiák fennmaradásáért sem: a francia-kanadai Starbuck sikere azt jelenti, hogy új, a közelmúlthoz képest mindenképpen rózsásabb fejezet nyílt a spermabankokból kiinduló ondókomédiák (ondkom) történetében.

Már csak azért is felelőtlen dolog lenézni a spermavígjátékot, mert nélküle például sohasem tudnánk meg, mit érezhet egy negyvenes, kékgalléros, felelősséget hírből sem ismerő férfiember, aki fiatalabb éveiben addig járt a spermabankba, míg a sok betétből 300-nál is több gyermeke született. Ami nem is lenne még gond, ha felcseperedvén a kisvárosnyi utód ne akarná megismerni - akár peres úton is - a tégely tartalmának tulajdonosát. Ken Scott filmje azon a pályán játszik, ahol a játszi könnyedséggel előadott oltári blődségek versenyeznek, és itt valóban a könnyedségen áll vagy bukik minden. Azon a könnyedségen, mely jó ízléssel és arányérzékkel párosulva jól navigálja a cselekményt poén és pátosz között, és ami mit sem érne egy alkalmas színészarc nélkül. Egy olyan nélkül, mely a két p betűs véglet között megnyerő módon váltakozik. A kanadaiaknak biztosan ismerős Patrich Huardnak pont ilyen az ábrázata - ugyanez a szintén Scott által rendezett hollywodi remake (bemutató decemberben) hőséről, Vince Vaughnról aligha állítható. Nem tehetünk mást, mint bizakodunk, hogy a tenyeres-talpas amerikai komikus nem veti vissza az ondkom épp csak elkezdődött felemelkedését.

Az Anjou Lafayette bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.