Film

Suite Francaise

  • - kg -
  • 2015. október 10.

Film

Beszélnünk kell a zongorázó nácikról! A zenetörténet bűnösen hanyagolja őket, ámde a film, az aztán nem nélkülözheti az érzékeny lelkű megszállót, aki civilben széplélek volt, Chopint reggelizett és Händelt vacsorált, de egy nagyobb ország megszállása sem ölheti ki belőle az élet szebb dolgai iránti rajongást.  Melville-től Polanskin át ível a zeneértő nácik sora – ezúttal korunk nagy belga színészének, Matthias Schoenaerts-nak kell összeegyeztetnie a franciák megszállását az ábrándos zongorafutamokkal. Schoenaerts nem alaptalanul Antwerpen büszkesége: megrendülten lő főbe, és érzékenyen szerez zenét – tehetségéből szimultán tányérpörgetésre is biztos telne. Férfias sármjától viszont Európa vezető színésznőinek egész sora elesett már, Carey Mulligan, Kate Winslet, de még Marion Cotillard sem tudott ellenállni, most pedig Franciaország mellett Michelle Williams (USA) is kapitulál. Ahogy Párizs nem bírja a németek rohamát, úgy a franciát játszó Michelle is hamar felad minden ellenállást, és enged a beköltöztetett német finom billentyűkezelésének. Sötétben tapogatózó románcuknak nemcsak a történelem, de Kristin Scott Thomas népmeseien szigorú anyósa is keresztbe tesz: a nagy angol-francia színésznő az összeszorított szájú szigorú nézés e havi bajnoka. De az igazi hős mégiscsak Michelle Williams, aki itteni teljesítményével bizonyítja, hogy bármely történelmi korban, tetszőleges vérzivatarban is megőrzi bájos hamvasságát. Cate Blanchett volt ilyen mint francia ellenálló az ugyancsak pokoli ízléses és nem kevésbé háborús Charlotte Grayben.

Forgalmazza a  Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."