Frappáns szakítások szkeccsformában, szépen sorban. Itt fut a nyuszinak öltözött hősszerelmes, aki a jelmezfétist preferáló barátnő után nyomoz, majd küzd érte reménytelenül, de van klasszikus elválás is szép csendben - az egyik félnél az ultrahangfotó marad, a másiknál a kép alanya. Látunk castingnak álcázott "pá, kis aranyomat" ötletes képi humorral, és már-már a thriller határát súroló erdőszéli jelenetet, amely egy jól elcseszett lánykérést is bemutat. Nemet mondanak bájosan hétköznapi módon, de kényszerből, mert pap lett a másik, vagy mert a célszemély nem tud megválni a testét a kelleténél jobban igénybe vevő hivatásától. Szóval szakítunk reggel, délben és - most épp - este, a moziban.
Ritka dolog akkora tömeget látni egy-egy vetítésen - még ha ingyenes is -, mint amekkora ezúttal zsúfolódott (kétszer egymás után) a Toldi előterébe, majd termébe, ahol csillár híján a hely nélkül maradtak egymás hegyén-hátán lógtak, vagy csak simán körbeülték a széksorokat. A vonzerő tárgyát a Színház- és Filmművészeti Egyetem harmadéves operatőrosztályának vetítése jelentette. Nyolc kisfilm egy témára, amelyek különlegessége, hogy a diákok nemcsak az operatőri munkáért feleltek, hanem egymást segítve maguk írták, rendezték, sőt helyenként vágták és fényelték is a néhány perces sztorikat. Az ötletes és profi kivitelezésű munkákban pontos karakterek rajzolódtak a búcsúk köré, amelyek a színészi felhozatal közreműködésével (mások mellett: Molnár Gusztáv, Pálmai Anna, Törőcsik Franciska, Tompa Ádám, Borbély Alexandra, Polgár Csaba) viccesek, szomorúak, vagy épp infantilisak, banálisak voltak - meglepő tán, de kábé, mint az életben.
A felhozatal egy kivétellel remeknek bizonyult. A felemelő tapsvihar után most egy kis verbális vállveregetés gyanánt álljon itt az osztálynévsor: Becsey Kristóf, Benkó Tamás, Cador Rida, Domokos Balázs, Gulyás Nándor, Mayer Bernadette, Nagy Zágon, Rónai Domonkos, Szilágyi Fanni, Táborosi András.
Toldi, szeptember 19.