Esemény

Szakítós

Film

Frappáns szakítások szkeccsformában, szépen sorban. Itt fut a nyuszinak öltözött hősszerelmes, aki a jelmezfétist preferáló barátnő után nyomoz, majd küzd érte reménytelenül, de van klasszikus elválás is szép csendben - az egyik félnél az ultrahangfotó marad, a másiknál a kép alanya. Látunk castingnak álcázott "pá, kis aranyomat" ötletes képi humorral, és már-már a thriller határát súroló erdőszéli jelenetet, amely egy jól elcseszett lánykérést is bemutat. Nemet mondanak bájosan hétköznapi módon, de kényszerből, mert pap lett a másik, vagy mert a célszemély nem tud megválni a testét a kelleténél jobban igénybe vevő hivatásától. Szóval szakítunk reggel, délben és - most épp - este, a moziban.

Ritka dolog akkora tömeget látni egy-egy vetítésen - még ha ingyenes is -, mint amekkora ezúttal zsúfolódott (kétszer egymás után) a Toldi előterébe, majd termébe, ahol csillár híján a hely nélkül maradtak egymás hegyén-hátán lógtak, vagy csak simán körbeülték a széksorokat. A vonzerő tárgyát a Színház- és Filmművészeti Egyetem harmadéves operatőrosztályának vetítése jelentette. Nyolc kisfilm egy témára, amelyek különlegessége, hogy a diákok nemcsak az operatőri munkáért feleltek, hanem egymást segítve maguk írták, rendezték, sőt helyenként vágták és fényelték is a néhány perces sztorikat. Az ötletes és profi kivitelezésű munkákban pontos karakterek rajzolódtak a búcsúk köré, amelyek a színészi felhozatal közreműködésével (mások mellett: Molnár Gusztáv, Pálmai Anna, Törőcsik Franciska, Tompa Ádám, Borbély Alexandra, Polgár Csaba) viccesek, szomorúak, vagy épp infantilisak, banálisak voltak - meglepő tán, de kábé, mint az életben.

A felhozatal egy kivétellel remeknek bizonyult. A felemelő tapsvihar után most egy kis verbális vállveregetés gyanánt álljon itt az osztálynévsor: Becsey Kristóf, Benkó Tamás, Cador Rida, Domokos Balázs, Gulyás Nándor, Mayer Bernadette, Nagy Zágon, Rónai Domonkos, Szilágyi Fanni, Táborosi András.

Toldi, szeptember 19.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”