Film

Üss vagy fuss

  • 2012. október 28.

Film

Az egyik párbeszéd a filmben a főhős által bikaerőssé turbózott kocsiról folyik: a főhős szerelme érdeklődik, nem gondolja-e a hős, hogy ha a járgány 700 lóereje és a hozzá tartozó brummogó hang főleg a baltafejű, erőszakosságot sugárzó fellépésű tahók elismerését tudja kivívni, akkor talán a motor büszke ezermestere is kábé ebben a kategóriában van a helyén?

Pont ilyen a film is: valószínűleg csak szerencsétlen és igénytelen alakok tudják élvezni ezerszer látott üldözéses-lövöldözéses fordulatait, s ez az alkotókra sem vet túl jó fényt. Tán az említett párbeszédből is kiérezhető önirónia menti a dolgozatot valamelyest. De nem nagyon. Van ugyan egy-két beszólás, amelyből arra következtethetni, hogy a film létrehozói legszívesebben reflektálnának valahogy a műfaj eltagadhatatlan infantilitására, ám a film humora inkább csikorog, mint csillog (a folyvást visszatérő viccelődés a politikailag korrekt beszéden kifejezetten idétlen), a részletezésre sem érdemes fordulatok alig koherensek, a hozzájuk rendelt színészi játékot két-három gesztus variálgatása képezi, a történetvezetés az iskolaudvar nyolcéves rémei által abszolvált fogócska színvonalán áll.

Illetve dehogy áll: rohan, szalad, száguld, hasít, repeszt. Mert ez itt a lényeg. Tépnek a verdák ezerrel, árkon-bokron, kerítésen-falon át. A néző, ha vevő rá, csorgatja a nyálát, hogy apám, láttad ezt a vasat - aztán a végén hazamegy villamossal.

Forgalmazza a Big Bang Media

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.