Film

A kaptár - Megtorlás

Film

Mostanában a zombik mintha kezdenének kimenni a divatból. Ez azonban Paul W. S. Andersont nem tántorította el attól, hogy az első két részig megérdemelten kultfilmként emlegetett Kaptár-franchise-t új darabbal bővítse.

A forgatókönyvtől nem várhatunk sokat: Alice (Milla Jovovich) tovább folytatja vég nélkülinek tűnő - és egyre kínosabb - küzdelmét az Umbrella céggel - most éppen egy jég alatti kutatóbázis városszimulátoraiban. Tulajdonképpen ő maga is egy nagy szimulációs játék része - véletlenül sem akarja hát Anderson tagadni vagy feledtetni, hogy honnan is ered az egész sorozat. Mindez érdekes metanarratív játékot engedne meg, ha a rendező megpróbálna javítani valamit a banális párbeszédeken, a széteső történetvezetésen és a kidolgozatlan karaktereken. Egyedül Alice jelleme mutat némi összetettséget, többnyire azonban róla is csak annyit lehet elmondani, hogy még mindig jól mutat kezében a lőfegyver. Anderson ráadásul továbbra is úgy gondolja, hogy a vérengző zombik mellett a másik legjobb nézőfogó elem, ha feleségét ruha helyett furcsa, szalagszerű anyagokban mutogatja laboratóriumi körülmények között. (Úgy tűnik, Az ötödik elem óta ez Jovovich védjegye.) Mindezek mellett azonban az operatőri munka abszolút dicséretet érdemel, izgalmas kameraállások és kidolgozott látványvilág fogad minket - a Resident Evilen felnőtt rajongóknak talán ennyi is elég. A többiek örüljenek, mert nem hiába csinált Anderson a film végéből tízperces trailert - ezután már csak egy utolsó film következik.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”