Film

A kaptár - Megtorlás

Film

Mostanában a zombik mintha kezdenének kimenni a divatból. Ez azonban Paul W. S. Andersont nem tántorította el attól, hogy az első két részig megérdemelten kultfilmként emlegetett Kaptár-franchise-t új darabbal bővítse.

A forgatókönyvtől nem várhatunk sokat: Alice (Milla Jovovich) tovább folytatja vég nélkülinek tűnő - és egyre kínosabb - küzdelmét az Umbrella céggel - most éppen egy jég alatti kutatóbázis városszimulátoraiban. Tulajdonképpen ő maga is egy nagy szimulációs játék része - véletlenül sem akarja hát Anderson tagadni vagy feledtetni, hogy honnan is ered az egész sorozat. Mindez érdekes metanarratív játékot engedne meg, ha a rendező megpróbálna javítani valamit a banális párbeszédeken, a széteső történetvezetésen és a kidolgozatlan karaktereken. Egyedül Alice jelleme mutat némi összetettséget, többnyire azonban róla is csak annyit lehet elmondani, hogy még mindig jól mutat kezében a lőfegyver. Anderson ráadásul továbbra is úgy gondolja, hogy a vérengző zombik mellett a másik legjobb nézőfogó elem, ha feleségét ruha helyett furcsa, szalagszerű anyagokban mutogatja laboratóriumi körülmények között. (Úgy tűnik, Az ötödik elem óta ez Jovovich védjegye.) Mindezek mellett azonban az operatőri munka abszolút dicséretet érdemel, izgalmas kameraállások és kidolgozott látványvilág fogad minket - a Resident Evilen felnőtt rajongóknak talán ennyi is elég. A többiek örüljenek, mert nem hiába csinált Anderson a film végéből tízperces trailert - ezután már csak egy utolsó film következik.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.