tévéSmaci

Te lopakodsz, nagy ordas tigris!

  • tévésmaci
  • 2015. február 9.

Film

Amikor Sztupa és Troché ittak, akkor ott egyfelől íva volt, másfelől azért mégis adtak a látszatokra is. Nem, nem azt állítjuk, hogy Troché (mert Sztupánál ugye ez fel sem merül) eltartotta volna mondjuk a kisujját a borospohártól, de például jól tudták, hogy mit miből kell inni. Végső soron mindent vederből, vagyis vederszám, de amire eljutottak odáig, csakis decens poharakat csapdostak a falhoz vagy a padlózatra.

Amúgy a hagyományok tisztelete jellemezte ez irányú működésüket, ifjan közösségi alapon részegedtek talajjá, megállapodván aztán zárt ajtók mögött. Mindezt persze jócskán befolyásolta Troché azon kétségkívül világraszóló képes­sé­ge, melynek segítségével simán be tudott rúgni az ásványvíztől is. Jó, jó, kicsit több kellett belőle, mint pálinkából, de ha volt elég víz, hiba nem sok esett a menetben, sőt, egyszer még – természetesen fogadásból – csapvízből is berúgott. Sok kellett hozzá, de megérte, a tét ugyanis három karton Perrier ásványvíz volt, ami a kommunizmusban kifejezetten a nyugati világ úri huncutságának számított Budapesten. A vesztes is a Margitszigeti Nagyszállóban adta át, Déki-Lakatos Sándor tust húzott, s a pincérek ezüsttálcákon hozták be a hetvenkét palack vizet, köztük citromos, mentolos ízesítésűt is, ami aztán tényleg rohadt nagy ritkaság volt a béketáborban. A kor szakirányú formuláját ide citálva: Troché ettől is bebaszott, mint az albán szamár. Molesztálta a bárhölgyeket, s kiment verekedni az Európa-bajnokság idejére szerencsétlenségükre épp itt elszállásolt testvéri mongol cselgáncscsapat felével, akik aztán nem is tudtak tatamira állni másnap, ellenben Troché tovább élte fénykorát, s hajnalban a dizőzzel szállt taxiba, ahol még bontott egy ásványvizet, bár egy tetemes mennyiséget, mint laza gróf a sámpányt, kilocsolt a kocsi ablakán. S ez még csak hagyján, mert kénytelenek vagyunk visszatérni az említett korszak valóban alpári nyelvi eszköztárába, s kivenni onnan a „hányt, mint a lakodalmas kutya” formulát is, csakhogy nem Trochéra alkalmazván, hanem a nézőire. Úgy volt az ugyanis, hogy sokan nézni sem bírták, hogyan lehet víztől állatiasan lerészegedni, s bizony volt, aki ohne zsanér kidobta a taccsot Troché vadulása láttán. Csak Sztupa őrizte meg valamelyest a méltóságát, s amikor senki nem nézett rá, mert mindenki a zenészeknek százasokat dobáló Trochét figyelte, nos, ekkor kicsit eltartotta a kisujját a pezsgőspohara szárától. Tévé.

Pénteken (9-én) Woody Allen tavalyi, vagyis hát tavaly tavalyi piszmogása, a Blue Jasmine nyit hét után az HBO-n, minek kapcsán bevalljuk Cate Blanchettnek forró érzelmeinket, aztán kezdjen velük valamit, ha mer! Hohó, de jön ám háromnegyed tizenegykor a Dunára régi kedvencünk, a gátlástalan hülyeség dagadt királya, Marco Ferreri, és elővezeti a másik barom, Custer kapitány tetteit Párizsban és a Ne nyúlj a fehér nőhöz című, tök méltán elfeledett baromságban.

Szombaton a világ nyilván legtúlértékeltebb filmje, a hamis gengsztermítoszok tápoldata, a bűnözést szentesítő és mentesítő hrrgrrabmmmm: A keresztapa egymilliomodik televíziós vetítése lesz az m1-en, este tíz előtt. Most szólunk, Sonnyt a fizetőkapunál lövik le (évi ötezerre, fideszesek nyilván). Vigyázat, az előző mondat spoilert tartalmazott! Meg az én 82-es Toyota Tercelem is tartalmazott spoilert, meg is fordultak utána a csajok. Megnyomtam egy gombot, és lukas lett a teteje, csak ennyit mondok. Ja, fél tíztől Desperado is van a film+-on.

Vasárnap énekeljük együtt, hogy Let’s go fly a kite! Este nyolckor az HBO-n Banks úr megmentése. Az m1-en pedig tizenegy előtt kiáltja komplettül A kilencedik légió, hogy Cézár, tiéd a vécézár!

Hétfőn, mi vörösök adásszünetet tartunk.

Kedden ellenben RZA tolja az Amerikai gengszterben Louis Armstrong, Bobby Womack, Roy Orbison, a Beatles és Készpénz János szerzeményeire kilenckor a ViaSat 3-on. Emberek, érti azt valaki, hogy „Nehogy már a Bizd vigye a puskát!”? Pedig vicces, én találtam ki. Hát, így tévézzenek! Megárt, asszem’.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.