Film

Tirannoszaurusz

  • Szabó Ádám
  • 2012. április 8.

Film

Az oly sokszor látott mocskos angliai külvárosban járunk; Peter Mullan a kezdő képsorokon egy káromkodástiráda után szétrúgja egyetlen még élő és hűséges társát, a kutyáját - ezért meg jó pár dühkitöréses és közeli képeken elmerengős jelenetéért tekintélyes médiumok jósoltak neki és a filmnek is nagy diadalmenetet, ne adj' isten, Oscar-díjat.

Mindez elmaradt, pedig a színészből nem is oly rég rendezővé avanzsált Paddy Considine végigzongorázza az erőszakos és önpusztító Joseph összes létező stációját a boldogság felé. A kanyargós út haldokló jó baráton, ártatlan áldozatokon, családon belüli erőszakon át vezet egészen addig, míg közelebbi kapcsolatba nem kerül egy helyi keresztény eladónővel, akinek élete csak a felszínen tiszta, mint a halotti lepel. Kettejük összecsiszolódásánál nemegyszer arányt és ütemet téveszt a film, kisrealista dráma után a semmiből feel-good indie-moziba csöppenünk, de legalább konszolidálódik az agresszivitás képekbe erőszakolása is. Sejthető és hamar ki is derül, hogy itt senki sem az, aminek látszik, a néha suta érzelmi mély- és csúcspontok pedig annak ellenére működésben tartják a filmet, hogy a karakterekben rejlő ellentmondásokat sem bensőségesebben boncolgatni, sem feloldani nem igyekszik a film - célja ugyanis mindössze annyi, hogy egy elfogadható mosodán - hit, barátság, szerelem? - keresztül megtisztíthassa őket. Lehet, hogy nemegyszer felszínesek a vagdalkozó, majd elmélkedő főszereplőkön nyugvó képek, de Mullan elkeseredett figuráját még ilyenkor sem unalmas nézni.

Forgalmazza a Cirko Film - Másképp Alapítvány


Figyelmébe ajánljuk

BKV: csak semmi pánik, lesz fizetés!

A cég megbízott vezérigazgatója belső körlevélben igyekszik nyugtatni a cég dolgozóit, hogy mindenki megkapja a fizetését júniusban. A szakszervezetek megkezdték az egyeztetéseket arról, milyen eszközökkel éljenek, ha ellehetetlenül a BKV és többi fővárosi szolgáltató cég működése.

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.