Film

Tulipánláz

  • - kg -
  • 2017. november 5.

Film

Mondja csak, Sajókám, állnak még A leány gyöngy fülbevalóval díszletei? – Igen, kérem, kölcsönözhető. – Akkor két szobabelsőt, három utcafrontot és egy főteret szeretnék. – Hacsek, elárulná, mihez kellenek ezek magának? – Az van a papíromra írva, hogy 1600-as évek, Amszterdam, meg hogy Tulipánláz. De tulipán nem kell, arra már megvan a beszállítónk, és a lázat is megoldjuk. – A mi díszleteink Delftet ábrázol­ják, kikötőt nem tudunk adni, viszont megmaradt Colin Firth parókája és egy-két festőállványunk is. Tudja, Vermeerről szólt a film. – Nagyon jó, a miénkben is lesz festő, a kikötőt majd megoldjuk mi, Amszterdam, Delft egyre megy, ez egy szerelmes film, nem történészeknek készül. Ha akadna egy-két malomkerékgallér is, biztosan meg tudunk egyezni.

Nem mernénk rá mérget venni, hogy szóról szóra így hangzott minden a Tulipánláz című galléros–romantikus–hollandi mártásos produkció díszletosztályán, de azon sem lepődnénk meg, ha igen. És ha egy film ennyire beindítja a képzeletet, már nem készült el hiába. Korunk embere persze telhetetlen szerzet, mit neki a gondolat szabad – a díszletosztály felé irányuló – szárnyalása, ahelyett, hogy hálás lenne, még neki áll feljebb. Nem elég, hogy Christoph Waltzot (2 Oscar) talpig gallérban láthatja, Alicia Vikandert (1 Oscar) pedig talpig gallér nélkül, nem elég a sok tulipán, a magas láz és a forgatókönyv­író Tom Stoppard (1 Oscar), ez mind-mind nem elég. Neki összefüggés kell a jelenetek között, összefüggés, amikor Judi Dench is szerepel a filmben, méghozzá apácaként. Hát tényleg semmi sem elég?

A Fórum Hungary filmje

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”