Mesefilm

Vadregény

Film

A mesék dekonstrukciója mára már szinte közhelyes megoldássá vált, és ez bizony a Disneyt is mély önvizsgálatra késztette. A Pixar-filmekkel már jó ideje maga is erre az útra lépett, de ezek az alkotások valójában nem felelnek meg teljesen a klasszikus Disney-korszak termékeinek. Saját toposzainak valódi lebontása a Bűbáj c. musicallel kezdődött. A Vadregény ezt az utat folytatja, bár kevésbé invenciózus módon (ez esetben ráadásul Broadway-adaptációról van szó). Ha egészen pontosak akarunk lenni, inkább de- és rekonstrukcióról kellene beszélnünk egy filmen belül: a klasszikus mese- és musicalklisék leomlanak, majd a darabjaikból egy új, de kissé eltérő világ épül fel.

A film tele van jó ötletekkel (néha üdítően perverz mesei fordulatokkal), de ezek sajnos elszigeteltek. Néha úgy tűnik, mintha egy mese­figurákból álló Bosszúállók-csapat ténferegne céltalanul a vásznon.
S ahogy telik az (egyébként értelmetlenül elnyújtott) játékidő, egyre csak kuszálódnak a szálak, és a szereplők közti viszonyok láthatóan semerre sem tartanak. A hangnemmel is vannak problémák: az önironikus, önreflexív stílust egy ponton indokolatlan drámázás váltja fel, ráadásul nagyjából ott, ahol az egész filmnek véget kellene érnie. Olykor még az unalom is megkísérti a nézőt, mivel a miliő maga sem elég mesei és természetfeletti ahhoz, hogy átlendítsen minket a cselekmény lyukain (és ami még rosszabb, a dalok sem elég emlékezetesek). Összességében a Vadregényben sokkal több lett volna, mint amit a készítőknek sikerült meg­valósítaniuk.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.

Furcsa kézfogás

A program az idén másodszor egészült ki a színiiskolák találkozójával. A Szemle Off keretében hét színiiskola nyolc előadása mutatkozott be szeptember 8. és 10. között a margitszigeti Kristály Színtérben.