Film

Végtelen szerelem

  • 2014. március 20.

Film

Amióta ügyes marketingesek világszerte elterjesztették a Bálint-nap virág és giccses tárgyak eszement ajándékozgatásába torkolló ünnepét, azóta februárban a mozivásznakat is elönti a nyál. Jelen dolgozat ezen áradatból is kiemelkedik: a lélektelen nyerészkedésből elkövetett tudatos ízlésrombolás minősített esete.

A frissen érettségizett Barbie baba és Ken szeret egymásba halálosan, de a felnőttek zord világa közéjük áll. Mert Barbie-nak ambiciózus orvos papája van, aki ugyancsak medikusnak készülő lányát nem arra szánja, hogy egy nímand autószerelőhöz menjen férjhez (ez volna az amúgy titkos zseni, képességei alapján bármelyik egyetemen tárt karokkal várt, de az egyszerű, munkás életet előnyben részesítő Ken). Előbb csak csendes ellenszenv, aztán durvább eszközök - egészen a bíróság távoltartási végzéséig - képezik az egykor szintúgy hősszerelmes, de vénségére hideg szívű karrieristává züllött papa eszközeit. A gyerekek sokat titkolóznak, sírnak meg buliznak, és folyton-folyvást ajzott tekintettel néznek. Lányka bájosan mosolyog, fiúka dacosan néz, és egy göndör fürt mindig a homlokába hull.

Annyi a klisé, annyi a mesterkélt társadalomkritika, a primitív magazinokba való ciki közhely, annyi az erőltetett kavarás, a rosszul egymáshoz fércelt, szappanoperás elem, a gagyi fordulat és az elviselhetetlen édelgés, hogy egyszerűen meg kell tőle bolondulni. Lányok, óvakodjatok attól a fiútól, fiúk, meneküljetek attól a lánytól, aki erre a filmre akar elcipelni benneteket!

Forgalmazza a UIP-Duna Film

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.