Film

Végtelen szerelem

  • 2014. március 20.

Film

Amióta ügyes marketingesek világszerte elterjesztették a Bálint-nap virág és giccses tárgyak eszement ajándékozgatásába torkolló ünnepét, azóta februárban a mozivásznakat is elönti a nyál. Jelen dolgozat ezen áradatból is kiemelkedik: a lélektelen nyerészkedésből elkövetett tudatos ízlésrombolás minősített esete.

A frissen érettségizett Barbie baba és Ken szeret egymásba halálosan, de a felnőttek zord világa közéjük áll. Mert Barbie-nak ambiciózus orvos papája van, aki ugyancsak medikusnak készülő lányát nem arra szánja, hogy egy nímand autószerelőhöz menjen férjhez (ez volna az amúgy titkos zseni, képességei alapján bármelyik egyetemen tárt karokkal várt, de az egyszerű, munkás életet előnyben részesítő Ken). Előbb csak csendes ellenszenv, aztán durvább eszközök - egészen a bíróság távoltartási végzéséig - képezik az egykor szintúgy hősszerelmes, de vénségére hideg szívű karrieristává züllött papa eszközeit. A gyerekek sokat titkolóznak, sírnak meg buliznak, és folyton-folyvást ajzott tekintettel néznek. Lányka bájosan mosolyog, fiúka dacosan néz, és egy göndör fürt mindig a homlokába hull.

Annyi a klisé, annyi a mesterkélt társadalomkritika, a primitív magazinokba való ciki közhely, annyi az erőltetett kavarás, a rosszul egymáshoz fércelt, szappanoperás elem, a gagyi fordulat és az elviselhetetlen édelgés, hogy egyszerűen meg kell tőle bolondulni. Lányok, óvakodjatok attól a fiútól, fiúk, meneküljetek attól a lánytól, aki erre a filmre akar elcipelni benneteket!

Forgalmazza a UIP-Duna Film

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.