DVD

Victor Frankenstein

  • - kg -
  • 2016. június 12.

Film

Akadnak nyomasztó napjai a hétnek, amikor épp sehol a világban nem készül film Frankensteinről, ám szerencsére kevés ilyen akad, mert ha valakinek épp nincs jobb dolga, valahogy mindig Frankenstein bújik elő a cilinderből. Most épp az angolok vették elő a megszállott tudóst és púpos kis segédjét, és tették ezt abból a józan megfontolásból, hogy ha Sherlock Holmes akkora siker, amekkora, talán Frankensteint is érdemes újra életre galvanizálni. Persze nem úgy, ahogy a két-három nappal korábbi változatban holmi hozzá nem értők tették, nem, dehogy: mi, kérem, angolok vagyunk, mi okosan és szépen, az utókor értő kikacsintásával, kellő választékossággal, kifogástalan viktoriánus városképekkel megyünk neki a történetnek, nem csak úgy tessék-lássék módra, mint más, a sztoriban csak az alantas horrort látó filmes brigádok. Nemes célkitűzés, mely a gyakorlatban annyit jelent, hogy egyszer felbukkan Charles Dance, hogy a maga utánozhatatlanul felsőbbrendű módján lekeverjen egy atyai pofont a Frankensteint alakító James Mc­Avoynak. Ebben ki is merül az a bizonyos, angolos minőség, és maradnak a szép díszletek között futkosó fiatalok. Ha épp nem futkosnak, hozott anyagból játszadoznak: az őrült tudósok legfőbb ismertetőjegyét, a mániákus szemforgatást McAvoy a Mocsokból mentette át, jóságos arcát pedig az X-Menekből, míg az Igort adó Daniel Radcliffe úgy tesz, mintha még mindig A kriplit játszaná a West Enden. Felvonul egyébként mindenki, akinek volt egy szabad napja a tévéiparban: unaloműzőként lehet találgatni, kit miben láthattunk utoljára.

Forgalmazza a Bontonfilm

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.