Vízi filmstúdió épül állami pénzből Seszták Miklós városában, Kisvárdán

  • narancs.hu
  • 2017. június 12.

Film

Erre mondják, hogy a pofám leszakad.

Hogy micsoda? VÍ-ZI FILM-STÚ-DI-Ó!

A stadion, fociakadémia, multifunkcionális sportcsarnok mellől hiányzik a helyi fürdőbe még valami attrakció, ezért Seszták Miklós fejlesztési miniszter városában, hogy, hogy nem, kiemelt szerephez jut a fürdő is – írja az mfor.hu. Minden adott ugyanis ott egy vízi filmstúdió, értsd filmpark kialakításához.

Hogy miért? Mert akkora nagy barátai ők a szépnek!

Vagy egyszerűen csak van vagy lesz rá pénz. Mert az nem gond, ha a térség nagy része beledöglik is a szegénységbe.

Kisvárda az 5 méter magas acél stúdiócsarnok és a kültéri díszletek kivitelezőjét is közbeszerzés útján keresi. Jaj, ki lesz az? Bárki legyen is, jól jár: a stúdióra és a díszletekre összesen 480,8 millió forint közpénzt költenének. Úgy látszik, fussa.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.