Film

A galaxis őrzői vol. 2.

  • - kg -
  • 2017. június 11.

Film

Amikor már úgy tűnt, nem lehet újat mutatni a 100 méteres sík-remake versenyszámban, forradalmi újítással rukkolt elő a mókás mosómedvék mozgóképes reprezentációját nagyban elősegítő társulat, azaz A galaxis őrzői lelkes csapata. A mindent megszépítő messzeségből újraforgatni valamit, bármit, legyen az film, kő vagy uzsonnás doboz, ma már piaci norma, de hogy három év elteltével megcsinálni ugyanazt a filmet, ugyanazokkal a szereplőkkel, az még ezen a papírforma piacon is punk gesztus. Igaz, nem is vártunk kevesebbet a hatalmas mordállyal arcoskodó csíkosfarkútól, az apahiányos walkman-huszártól, a kívül rideg zöld, belül csupa tűz űrcsajtól, a faék egyszerűségű falénytől és a pusztító humorú pankrátortól. Nem elég, hogy ők a legjobbak az űrkabaré költséges műfajában, de ők az egyedüli versenyzők is: 100 milliós (USD) költségek mellett sem a világegyetem, sem a Marvel-univerzum nem bírna el több humorbrigádot. A vol.1. nem kis kockázat volt, legyünk hát elnézőek a vol.2-vel, amikor azt látjuk, hogy rokonszenves barátaink – igen, a mosómedve, a zöld lány és a többiek vagy azok cuki rokonai –ugyanazt az űrrevüt adják elő, kicsit tán unottabban. Vendégművészeink: Tango & Cash vagyis Sylvester Stallone & Kurt Russell. Kurt, meglehet, egy egész bolygót alakít, Slyról viszont régóta sejthető, hogy egy másik világ küldötte. De nincs az a bolygó, kicsi vagy nagy, mely felérhetne a kékre festett Michael Rookerrel, a második rész egyetlen fellépőjével, aki nem csak megismétli a kicsit már elhasznált kunsztokat, de túl is tesz azokon.

A Fórum Hungary filmje

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.