Film

A galaxis őrzői vol. 2.

  • - kg -
  • 2017. június 11.

Film

Amikor már úgy tűnt, nem lehet újat mutatni a 100 méteres sík-remake versenyszámban, forradalmi újítással rukkolt elő a mókás mosómedvék mozgóképes reprezentációját nagyban elősegítő társulat, azaz A galaxis őrzői lelkes csapata. A mindent megszépítő messzeségből újraforgatni valamit, bármit, legyen az film, kő vagy uzsonnás doboz, ma már piaci norma, de hogy három év elteltével megcsinálni ugyanazt a filmet, ugyanazokkal a szereplőkkel, az még ezen a papírforma piacon is punk gesztus. Igaz, nem is vártunk kevesebbet a hatalmas mordállyal arcoskodó csíkosfarkútól, az apahiányos walkman-huszártól, a kívül rideg zöld, belül csupa tűz űrcsajtól, a faék egyszerűségű falénytől és a pusztító humorú pankrátortól. Nem elég, hogy ők a legjobbak az űrkabaré költséges műfajában, de ők az egyedüli versenyzők is: 100 milliós (USD) költségek mellett sem a világegyetem, sem a Marvel-univerzum nem bírna el több humorbrigádot. A vol.1. nem kis kockázat volt, legyünk hát elnézőek a vol.2-vel, amikor azt látjuk, hogy rokonszenves barátaink – igen, a mosómedve, a zöld lány és a többiek vagy azok cuki rokonai –ugyanazt az űrrevüt adják elő, kicsit tán unottabban. Vendégművészeink: Tango & Cash vagyis Sylvester Stallone & Kurt Russell. Kurt, meglehet, egy egész bolygót alakít, Slyról viszont régóta sejthető, hogy egy másik világ küldötte. De nincs az a bolygó, kicsi vagy nagy, mely felérhetne a kékre festett Michael Rookerrel, a második rész egyetlen fellépőjével, aki nem csak megismétli a kicsit már elhasznált kunsztokat, de túl is tesz azokon.

A Fórum Hungary filmje

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.