Koncert

Eläkeläiset

  • - vincze -
  • 2014. május 24.

Gasztro

Ezt a finn zenekart minden épeszű embernek rajongva kéne tisztelnie, noha a zenéjük koncepciója - ami nem más, mint világslágerek transzformálása finn mulatósba (természetesen finn nyelven) - nemcsak első hallásra, de másodikra is nagyon ijesztően hangzik.

De aztán az ember a YouTube-on belefut egy fellépésükbe, ahol az Iron Maiden Run To The Hillsét gyúrják át sörpadok mögött zenélve, iszonyatos lakodalmas szintihangzással, tangóharmonikával, eszkimó szánhúzók csaholására emlékeztetően bunkó csordavokállal, és azonnal kapitulál, továbbá teljesen egyetért a RNR666 szlogenjével, ami a világ legszórakoztatóbb zenekaraként harangozta be a brigádot.

A fentiekből jól látszik, hogy az Eläkeläiset tagjai nem veszik túl komolyan magukat. A láthatóan már a koncertkezdés előtt is szalonspiccesen ténfergő Onni Varis billentyűs-mandolinos-bendzsós konkrétan a dohányzóból sietett a színpadra, hogy aztán az első dalnál már fél lábbal a széken állva úgy pózoljon a vadul csépelt mandolinjával, mintha minimum a Mötley Crüe tagjának képzelné magát. Kicsit később aztán a Müszi koncertteremnek kinevezett büntető betonhodályának tetején lévő vastraverzeken mászott lajhárként. Innentől kezdve gyakorlatilag mindegy is volt, mit játszanak, hiszen a nem túl jó, de még élvezhető hangzás épp elég volt ahhoz, hogy három-négy taktus után mindenki felismerje, melyik óriási slágert gyötrik éppen - a Van Halen Jumpját és a Metallica Enter Sandmanjét eltekerték, az Iron Maiden-feldolgozást és a Hellacopters Nautiskelen Humpasta címre átkeresztelt By The Grace Of Godját viszont sajnos nem -, tökéletesen hozva azt a fajta házibulifeelinget, ahol a már sakálrészeg résztvevők YouTube-diszkót tartva rombolják porrá a nappalit. Az egésznek csak a koncert hevében lerúgott és összetört szintetizátor látta kárát, de ez sem zavarta a finneket annyira, hogy ne zenéljenek izzadt, csatakos és igen-igen jókedvű másfél órányit.

Müszi, április 14.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."