étel, hordó

Házisárkány étkezde

  • ételhordó
  • 2022. május 11.

Gasztro

Házisárkány Kaszásdűlőn

„Tisztelt Közgyűlés! Beszédem elején megemlítettem Óbudának egy erősen elhanyagolt részét, amely terület mondhatni, talán fővárosunknak egyik legelhanyagoltabb területe és ez a Kaszásdűlő. (…) A Kaszásdűlő közelebb esik a főváros szívéhez, mint például Kőbánya, a Margit hídtól 18 perc alatt megközelíthető, még perifériának sem nevezhető. A Kaszásdűlőn több mint 400 család lakik 400 házban és ezen házak lakói a falu nívójára vannak lesüllyesztve, mert Kaszásdűlő még ideiglenes csatornázással sem rendelkezik” – fakadt ki 1940-ben Hüttl Károly, a székesfővárosi közigazgatási bizottság tagja a közgyűlésben, de a helyzet sem akkor, sem harminc évvel később nem változott: Kaszásdűlő „alap-közművesítése” csak 1976-ra fejeződött be. Igaz, nem az ott élők kedvéért, hanem azért, mert úgy döntöttek, hogy épüljön lakótelep a zűrös negyed helyén. A munkálatok 1981-ben kezdődtek, s 1984-ig majdnem 3000, két évvel később pedig további 600 lakás épült. Mivel a há­zaknak csak a fele tízemeletes panel, a többi pedig négyemeletes, Kaszásdűlő az emberarcú lakótelep megtestesülése lett; a vendéglátást inkább büfék és kocsmák képviselik, és persze van pizzéria is. A legnagyobb dobás viszont a Huszti út 21. alatt található. „Hangulatos légkörben fenséges fogásokat kínál a Házisárkány étkezde étterem. Töltsön el egy estét gyönyörű, idilli kültéri helyiségünkben. Ha lehűlne az idő, visszavonulhat a fűtött teraszra, hogy ott folytassa a kellemes időtöltést” – olvashatjuk Kaszásdűlő csillagáról.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.