kertész lesek

Híd Bistro

  • kertész lesek
  • 2017. július 15.

Gasztro

Sokáig villamosforduló, szaknyelven hurokvágány volt a Margit híd budai hídfőjénél, a sínek egy zöld szigetet fontak körbe.

A hurok megszűnése után, úgy nyolc-kilenc éve a vendéglátóipar vert itt tanyát, az addig kihasználatlan területre pavilon épült kerthelyiséggel, ma már olyan, mintha mindig itt lett volna. A létesítmény külsőre egyáltalán nem ízléstelen, ráadásul a terület „zöld jellegét” sem semmisítette meg, működtetői egyszerűen kihasználnak egy olyan lehetőséget, amit korábban senki, pedig oly magától értetődő lett volna.

Ennek ellenére mostanáig úgy hittük, hogy a Híd Bistro afféle kávézó és ivóhely, ételválasztékuk csimborasszója a melegszendvics. Tévedtünk. Igaz ugyan, hogy az étlapon a Pizzák című fejezet a leghosszabb, azért bőven akad komolyabb vállalás is.

Az ún. görög ízelítő (1450 Ft) szokásos előétel: a tzatziki, a padlizsán- és tonhalkrémek mellett pizzakenyeret adnak hozzá; nem ájulunk el tőle, se jó, se rossz értelemben, viszont értékeljük a tréfát: a zöld olajbogyó valóban olajbogyó, a fekete viszont cseresznye, ám ez ránézésre egyáltalán nem egyértelmű. A tejszínes paradicsomleves friss bazsalikommal (850 Ft) nem tejszínes, és nincs is rajta friss bazsalikom, de megjárja, főleg azért, mert a pestós olaj különleges ízt ad neki. A pekingi narancsos kacsamell salátában (1850 Ft), ha nagyon odafigyelünk, felfedezhetők bizonyos távol-keleti ízek, de inkább az a feltűnő, hogy a zöldség eléggé „fáradt”, a hús meg nem is olyan rossz. A tárkonyos marhavadasnál (2690 Ft) nemcsak a jelzővel van bajunk. Rosszabb, hogy a tárkonytalan szósz olyan, mintha valami konzervdobozból szedték volna elő, a hús pedig túlságosan puha. Nem menti a helyzetet, hogy a szokott gombóc helyett vastagmetélt a köret, ami más környezetben egész jó is lehetne.
A legnagyobb csalódás mégis a risotto al melanzane (1850 Ft), noha nevéhez híven nem hiányzik belőle a padlizsán. Igen ám, de amit kapunk, nem rizottó, hanem sima, ízesített főtt rizs. Látványra pont olyan, mint a menzai rizses hús volt a múlt század derekán, ízre a nyomába se ér.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.