kertész lesek

Khan

  • kertész lesek
  • 2021. augusztus 11.

Gasztro

Ázsiai étterem

Újlipótváros „érzelmi” határa máshol húzódik, mint a hivatalos, de például az Ipoly utcában házszámtól függ a hovatartozás. A Váci út és a Hegedűs Gyula utca közötti része többé-kevésbé klasszikus, de a Pannónia utca és Kárpát utca az oda nem illő tízemeletes panelházak miatt már sokkal kevésbé. Az itt található új építésű házak sem javítanak a helyzeten: Újlipótváros arculata itt már semmi jellegzetességgel nem bír, az egyik háztömb simán elférne a Füredi úton is, a másik az M1-es autópálya bevezető szakaszán.

E paneles közegben magától értetődő valamiféle olcsó távol-keleti gyorsbüfé jelenléte, külsőre ilyennek képzeljük a 2017 óta működő Khan éttermet is, amely szimplán „ázsiaiként” hirdeti magát. De amikor meglátjuk az Ipoly utca 2. szám alatti helyiséget árnyékvetős teraszával és igényesnek tűnő fémbútoraival, nem a négykincs mártás vagy az édes-savanyú leves jut az eszünkbe. Kár, hogy a kilátás a közeli parkolóra néz.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.