étel, hordó

No Flanc

  • ételhordó
  • 2022. április 20.

Gasztro

Az Andor utcában nincs nagyzolás.

„A beruházási program szerint a következő öt év alatt mintegy 18 ezer embernek teremtenek majd otthont a Fehérvári út, az Andor utca, a Tétényi út, a Sáfrány utca és a Forgalmi út által határolt négyszögben. A tervekben összesen 4339 lakás felépítése van, s ebből a negyedik ötéves terv szerint – 1975 végéig – 1552 lakás készül majd el az Andor utcától a Kondorosi útig terjedő szakaszon. A lakóházak 10 emeletesek, a lakások 1–3 szobásak lesznek. Az első részben elkészül egy 12 tantermes iskola, egy-egy 120 férőhelyes bölcsőde és 200 férőhelyes óvoda, 2 ezer négyzetméteres kereskedelmi központ a Fehérvári út és az Andor utca sarkán” – írta 1973. április 26-án az Esti Hírlap, és így is történt. Az itteni lakóházak tízemeletesek, az iskolának 12 tanterme van, és áll a „2 ezer négyzetméteres kereskedelmi központ” is. Sőt abból kettő is van, egymással szemben az Andor utca két sarkán. A lakótelep jobb oldalán álló tűnik régebbinek. Jelenleg autós áruházzal, szupermarkettel, kínai üzlettel („szuper diszkont”) és csomagautomatával áll a lakosság rendelkezésére, no meg éttermi szolgáltatással, ami különösen annak fényében merész vállalkozás, hogy a szemközti „kereskedelmi központban” a KFC méretes üzlete és egy pizzázó meg egy pékség is helyet kapott.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.