étel, kihordó

Nudli

  • ételhordó
  • 2021. január 13.

Gasztro

Tésztakészítési misszió

„Tésztakészítési missziónk van: visszaadni a becsületét az egyszerű magyar tésztaételeknek… Erre egy utat ismerünk: a leggondosabban elkészített, hagyományokat tiszteletben tartó, kiadós, örömteli tésztaélményt” – írják a tésztakantinnak is nevezett egység honlapján, amit csak azért nem neveznénk beharangozónak, mert azt már megtette korábban a sajtó. A járványmentes időkben is hírértéke lenne, ha Gerendai Károly, az első hazai Michelin-csillagos étterem, a Costes tulajdonosa és az egyik legnépszerűbb hazai szakíró, Jókuti András összeáll, úgy meg különösen, hogy az Október 6. utca 8. szám alatt található „kantinjukat” úgy nyitották meg karácsony előtt, hogy csak a futárok léphetik át a küszöbét. A nyitás idején megjelent tudósításokból kiderül az is, hogy a vállalkozás „a magyar tészta becsületét” kívánja valahonnan visszaszerezni, mivel – ahogy Jókuti mondja – „itthon is inkább az olasz tésztákat szeretjük, pedig lenne mire büszkének lennünk”. Azt is megtudhattuk, hogy a Nudliba egyelőre nem toboroztak munkaerőt, a jelenleg kényszerszünetet tartó Costes alkalmazottai dolgoznak a konyhán, új embereket csak a vesztegzár után keresnek.

Néhány előételt és „feltétet” leszámítva csak tészták közül választhatunk – még a paradicsomlevesnél (1290 Ft) is a betűtésztát emelik ki –, és kizárólag a „hagyományos hazai ízeket” részesítik előnyben: túrós csusza, cvekedli, grenadírmars… A futár pontosan érkezik, a csomagolás átlagon felüli, hungarocell helyett felcímkézett vízhatlan papír „urnákban” az étel, melegítésre is alig szorulnak.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.