kertész lesek

Randevú

  • kertész lesek
  • 2022. szeptember 21.

Gasztro

Találka a brazil márvánnyal.

„Brazil márvánnyal borított, óriási teraszos kávéház fogad minket Bel-Buda újonnan kialakított sétálóövezetében, a Lövőház utcában. Kicsit félve térünk be az alagsori kávéházba, mert eddig a »múzeum és kávéház« fogalmával sehol nem találkoztunk” – olvasható abban a PR-cikkben, mely 11 évvel ezelőtt harangozta be a legújabb sétálóutca legújabb egységét, amely Karády Katalin nevével próbált nagyobb vendégkört kialakítani. De nem csak a nevével. Emlékesteket szerveztek, a névadó személyes tárgyait állították ki, de a Sacher-tortát idéző ún. Karády-szelet is a színésznő hagyatékából előkerült recept alapján készült. A nagy reményekkel induló vállalkozás kezdetben sikerrel működött, ám a vendéglátás törvényei szerint semmi nem tart örökké, így a hamvadó cigarettavég is előbb-utóbb a csikkekkel teli hamutálban végzi.

A „brazil márvánnyal borított, óriási terasz” a Lövőház utca 16/B alatt ma is megvan, bár minden jel arra utal, hogy új gazdái kevésbé törekedtek eredetiségre. A helyet most Randevúnak nevezik, ez pedig az egyik legelhasználtabb név a műfajban, de sok 50–60 éves számára elsősorban a nyolcvanas évek „exkluzív” szórakozóhelyét, az Apor Vilmos (akkor: Lékai János) téri Randevú diszkót idézheti, a szocialista Studio 54-et, ahová a korszak legnagyobb sztárjai jártak, és ahol a kidobóember (a rendszerváltás után a tulajdonos) Növényi Norbert volt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”