350 millióba kerül évente a köztévések külseje

  • narancs.hu
  • 2020. május 11.

Gazdaság

Egy cég jelentkezett a pályázaton, nyertek is.

350 millió forint értékben kötött keretszerződést a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA, vagyis a közmédia) egy évre smink, stylist és fodrász szolgáltatás igénybevételére – írja a hvg.hu az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetmény alapján.

A közbeszerzés nyílt felhívással induló tárgyalásos eljárás volt, vagyis első körben az ajánlattevők szabadon jelentkezhettek, a második körben pedig már csak a kiválasztottakkal tárgyalt az MTVA, viszont a nyilvános szakaszban is csak egy cég jelentkezett, a budapesti Make-Up Team Kft., amely már évek óta ellátja ezt a megbízást az MTVA-nak.

A keretszerződés azt jelenti, hogy az MTVA maximum ekkora összegben rendelhet szolgáltatásokat a cégtől, a megkötött szerződés szerint a vezető stylist tanácsadói díja havonta nettó 3,74 millió forint, de rögzítették a stylistok, fodrászok, sminkesek, öltöztetők óradíját is, amely nettó 2200 forinttól 15 950 forintig terjed.

A közmédia 2020-ban már több mint 92 milliárd forintból gazdálkodhat.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.