452 millió euró veszteséget termelt a Wizzair az utolsó negyedévben

  • narancs.hu
  • 2022. július 28.

Gazdaság

A folyó negyedévre már profitot várnak.

452 millió euró veszteséget termelt a Wizzair az áprilistól júniusig tartó negyedévben derül ki a  Wizzair a negyedéves gyorsjelentéséből, amit a portfolio.hu szemlézett.

Bár április óta sok mutatója javult a légitársaságnak, mégis jelentős veszteséget sikerült összehoznia.

  • A negyedévben 12,2 millió utast szállítottak, négyszer többet, mint egy évvel korábban, amikor a koronavírus miatt üresen kongtak a repterek.
  • A járvány előttihez képest 20 százalékkal emelkedett az utasforgalom a légitársaságnál, és 30 százalékkal több kapacitást üzemeltettek.
  • 21 százalékkal emelkedett a férőhely-kihasználtságuk, 84,7 százalékra.
  • Az egy évvel korábbihoz képest megnégyszereződött a bevételük, 808 millió euró lett a negyedévben.
  • Az adózott negyedéves eredményük viszont 452 millió eurós veszteség lett, míg egy évvel korábban 114 millió eurós volt a mínusz.

A jövőre nézve pozitívum, hogy a folyó negyedévre szignifikáns profitot vár a menedzsment. A hírnek örülnek a befektetők, ami a légitársaság részvényeinek mai árfolyamára is pozitívan hat.

A Wizzair is érintettje a Magyar Kormány által 2022. július 1-től hatályba lépő, a légitársaságokat is sújtó extraprofit-adónak. Korábban a légitársaság a hírre úgy reagált, hogy az extraprofitadó és az üzemanyagárak növekedése miatt a jövőben a viteldíjak várhatóan emelkedni fognak. „A repülőjegyárak azonban dinamikusan változnak, és mint mindig, ezután is elsősorban a kereslet és a kínálat határozza meg azok alakulását”.

Korábban a Ryanair nyilatkozott úgy, hogy az extraprofitadót teljes egészében áthárítja az utasokra. 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.