60 millió forint az Orbán polgári köreit lebonyolító alapítványnak

  • narancs.hu
  • 2020. május 21.

Gazdaság

De egy férfinapon fát ültető szervezet is kapott támogatást a Szerencsejáték Service Nonprofit Kft. friss pénzosztásán.

A napokban frissítették a társadalmi felelősségvállalást céljául kitűző Szerencsejáték Service Nonprofit Kft. támogatási listáját, ebből többek között kiderül, hogy a nonprofit 60 millió forintos szponzorációs szerződést kötött a Szövetség a Nemzetért Alapítvánnyal (SZNA). Ez az alapítvány felel Orbán Viktor 2002-ben meghirdetett polgári köreinek fenntartásáért, valamint üzemelteti a Polgárok Házát is – vette észre a 24.hu.

Ez nem az első alkalom, hogy nagyobb összeget szórnak ki az említett, miniszterelnökhöz kötődő alapítványnak: tavalyelőtt megírtuk, hogy 320 millió forintot kért és kapott az állami légi irányító vállalattól „a közgondolkozás javítására”. Az adományozó akkor a légiforgalmi irányítással foglalkozó állami cég, a HungaroControl Zrt. (HC) volt. A HC igazgatósága és felügyelőbizottsága 2016 őszén szavazott a Szövetség a Nemzetért Polgári Kör által létrehozott alapítvány kérelméről.

Szintén szponzorációs szerződés keretében kapott most pénzt Krskó Tibor kormányközeli üzletember cége, a KOD Média, amellyel a Szerencsejáték Nonprofit Zrt. 30 millió forintos szerződést kötött. Krskó Rogán Antal Pasa parki szomszédjának, Csetényi Csabának volt az üzlettársa.

Ezen kívül 25 millió forintos szponzori szerződésnek örülhetett a Fidesz-közeli Média a Családért Alapítvány, és született egy 7 millió forintos szponzorációs szerződés is a Férfiak Klubja Nonprofit Kft.-vel. Utóbbinak vezetői azzal tettek szert rövidke hírnévre, hogy 2017-ben közösen ültettek el egy fát több fideszes politikussal a nemzetközi férfinapon.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.