A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) kuponokkal, fogyasztásösztönzéssel, a turizmus élénkítésével erősítené a kormány és a főváros budapesti kisvállalkozásokat segítő lépéseit - közölte a fővárosi köztestület pénteken.
A közlemény szerint a BKIK a már bejelentett gazdaság-újraindító lépések hatékonyságának növelésére nagyon rövid lejáratú lakossági kuponok bevezetését javasolja a járvány miatti vendéglátóipari zárások utolsó szakaszára. A kuponokat ételrendelés házhoz szállításakor az ár 50 százalékos mértékéig lehetne beváltani. Ezzel azt szeretnék elérni, hogy a házhoz rendelések forgalma rövid idő alatt akár megduplázódjon, és így a vendéglátóipari vállalkozások már a nyitás előtt el tudják kezdeni felpörgetni termelési kapacitásaikat.
A különböző kuponokkal kapcsolatban korábban Nagy Elek, a BKIK elnöke is beszélt lapunknak adott interjújában:
A kamara úgy látja, szükség lesz a szolgáltatóipar újranyitása után több körös lakossági vásárlási kuponosztó akciókra is, hogy a válság előtti teljes fogyasztási szerkezet mihamarabb visszaálljon. Ilyen akciók nélkül jelentős társadalmi rétegek fogyasztása eshet ki tartósan a szolgáltatóipar számára - írják a közleményben.
A köztestület szerint a budapesti turizmus felfuttatása érdekében érdemes lenne a vidéki lakosság körében kedvezmény kuponokkal, kedvezményes utazási csomagokkal előmozdítani a főváros látogatását. A határon túli magyarok, majd pedig a külföldön élő magyarok körében is lehetne hasonló módon ösztönözni a Budapestre látogatást. A budapesti turizmust élénkítő lehetőségként javasolják a V4 országok közötti idegenforgalomban V4 Turisztikai Alap felállítását és működtetését - tájékoztatott a BKIK.