A Budapesti Iparkamara kuponokkal élénkítené a vendéglátóhelyek forgalmát

  • narancs.hu
  • 2021. február 12.

Gazdaság

A kuponokat ételrendelés házhoz szállításakor az ár 50 százalékos mértékéig lehetne beváltani.

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) kuponokkal, fogyasztásösztönzéssel, a turizmus élénkítésével erősítené a kormány és a főváros budapesti kisvállalkozásokat segítő lépéseit - közölte a fővárosi köztestület pénteken.

 A közlemény szerint a BKIK a már bejelentett gazdaság-újraindító lépések hatékonyságának növelésére nagyon rövid lejáratú lakossági kuponok bevezetését javasolja a járvány miatti vendéglátóipari zárások utolsó szakaszára. A kuponokat ételrendelés házhoz szállításakor az ár 50 százalékos mértékéig lehetne beváltani. Ezzel azt szeretnék elérni, hogy a házhoz rendelések forgalma rövid idő alatt akár megduplázódjon, és így a vendéglátóipari vállalkozások már a nyitás előtt el tudják kezdeni felpörgetni termelési kapacitásaikat.

A különböző kuponokkal kapcsolatban korábban Nagy Elek, a BKIK elnöke is beszélt lapunknak adott interjújában: 

    A kamara úgy látja, szükség lesz a szolgáltatóipar újranyitása után több körös lakossági vásárlási kuponosztó akciókra is, hogy a válság előtti teljes fogyasztási szerkezet mihamarabb visszaálljon. Ilyen akciók nélkül jelentős társadalmi rétegek fogyasztása eshet ki tartósan a szolgáltatóipar számára - írják a közleményben.

    A köztestület szerint a budapesti turizmus felfuttatása érdekében érdemes lenne a vidéki lakosság körében kedvezmény kuponokkal, kedvezményes utazási csomagokkal előmozdítani a főváros látogatását. A határon túli magyarok, majd pedig a külföldön élő magyarok körében is lehetne hasonló módon ösztönözni a Budapestre látogatást. A budapesti turizmust élénkítő lehetőségként javasolják a V4 országok közötti idegenforgalomban V4 Turisztikai Alap felállítását és működtetését - tájékoztatott a BKIK.

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.