Az államilag újraosztott trafikhálózat ellátásának monopóliumát nyilvános pályázat nélkül kapta meg korábban az Országos Dohányboltellátó Kft. Vagyis ez a cég felel azért, hogy ellássa áruval a dohány-kiskereskedőket. Bár a vállalat csak 2015-ben alakult, már a második üzleti évtől óriási bevétellel prosperál. 2016-ban közel 3,3 milliárd, tavaly pedig 3,6 milliárd forint nyereséget produkált.
Volt cigi, nincs cigi
Továbbra is hasít a dohánykereskedelemben a Lázár Jánossal jó kapcsolatot ápoló Sánta János cégcsoportja, a Continental: egyik érdekeltségük többségi részesedést szerzett a központi elosztóban. Az elosztóra a multik is rástartoltak - hiába.
De nem csak ezek a megdöbbentő számok, a 24.hu arról is ír, hogy a nyereségből két év alatt 6 milliárd forint osztalékot fizettek ki a BAT Pécsi Dohánygyár Kft.-nek, valamint a Tabán Trafik Zrt.-nek.
Utóbbi vállalat a Lázár János hódmezővásárhelyi gazdasági holdudvarához tartozó Sánta János érdekeltségébe tartozik. Lázár János és a Sánta család kapcsolatáról először akkor kezdtek beszélni, miután kiderült, a miniszter által benyújtott trafiktörvényt egy „Sánta János nevű felhasználó” számítógépén írták.
A Lázár János gazdasági befolyásáról szóló terjedelmes portrénkat itt olvashatják:
Az otthon melege
Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter megüzente: visszavonulna szülővárosába, Hódmezővásárhelyre, ahol máig döntő a befolyása a helyi közügyekre. Ha nem lesz miniszter, legalább több ideje jut az erdeje melletti rejtélyes luxuskastélyra.