Bill és Melinda Gates alapítványa szerint a koronavírus-járvány miatt a szélsőséges szegénység 7 százalékkal emelkedett

  • narancs.hu
  • 2020. szeptember 15.

Gazdaság

"Miután 20 egymást követő évben csökkent a szélsőséges szegénység mértéke, a trend visszafordulását láttuk."

Bill Gates szerint évtizedekkel vetette vissza a szegénység és betegségek elleni harcot a koronavírus-járvány, milliókat téve ki halálos betegségek és a szegénység veszélyének.

A Microsoft-alapító és felesége által létrehozott Bill and Melinda Gates Foundation kedden publikált jelentése szerint visszafejlődés tapasztalható szinte minden mutató tekintetében a szegénység felszámolása és az egyenlőtlenség csökkentése terén.

  • A szélsőséges szegénység mértéke 7 százalékkal emelkedett a koronavírus-járvány következtében az alapítvány éves Goalkeepers jelentése szerint.
  • Az oltási lefedettség - a működő egészségügyi rendszerek egyik mérőaránya - az utoljára az 1990-es években látott szintre csökkent, ami "a világot 25 hét alatt mintegy 25 évvel vetette vissza" - olvasható a jelentésben.
  • Az adatok arra is felhívták a figyelmet, hogy a járvány következtében jelentkező gazdasági hatások felerősítették a nőket, a faji és etnikai kisebbségeket érintő egyenlőtlenséget és különösen súlyosan érintették a szélsőséges szegénységben élőket.

"Miután 20 egymást követő évben csökkent a szélsőséges szegénység mértéke, a trend visszafordulását láttuk. Mintegy 40 millió ember került vissza a szélsőséges szegénységbe" - mondta Mark Suzman, a Gates alapítvány vezérigazgatója.

A jelentés idézi az IMF becsléseit, amelyek szerint bár a világ gazdaságának erősítésére már 18 ezer milliárd dollárt költöttek, a globális gazdaság 2021 végére legalább 12 ezer milliárd dollárt fog veszíteni - ez a legnagyobb globális GDP-veszteség a második világháború óta.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.