G7: 34 százalék fölötti az élelmiszer inflációja

  • narancs.hu
  • 2022. augusztus 5.

Gazdaság

De van olyan termék, aminek 120 százalékkal ugrott meg az ára tavaly óta.

Egyre elképesztőbb képet mutatnak a G7 élelmiszerár-mérései. A gazdasági lap az elmúlt egy év árait vizsgálva – saját, nem hivatalos élelmiszerár-mérései során – arra jutott, hogy a magyar boltokat több hullámban érintette a drágulás. Az első hullám során, 2021 végén a korábbi 1-2 százalékról körülbelül 10 százalékra ugrott az éves alapon mért infláció. Majd február-márciusban már 10 helyett 20 százelékról volt szó. Újabban pedig minden hónapban 5 százalékkal nagyobb értéket mérnek a szakértők.

Vagyis az áprilisi húsz százalékról májusra 25, júniusra 30, júliusra pedig 35 százalékos áremelkedés ment végbe. Megjegyzendő, hogy mivel éves alapról van szó, nincsenek beleszámolva a szezonális hatások.

A G7 négy boltlánc (Aldi, Lidl, Penny és Tesco) termékeit nézte végig, és arra jutott, hogy

a zsemle és a kifli ára 120 százalékkal emelkedett, a félbarna kenyéré pedig 107 százalékkal, a spagetti tésztáért pedig a tavaly ilyenkori ár dupláját kell fizetni.

A trappista sajt ára 92 százalékkal, a só 69 százalékkal, a kefír és a tejföl 50-50 százalékkal, a liszt pedig 25 százalékkal ugrott meg.

„Amit egy éve a négy bolt átlagában még 16 324 forintért megkaptunk, azért most 21 930 forintot kellett fizetnünk, ez 34,3 százalékos emelkedésnek felel meg” – írja összegző tapasztalatként a G7.

(G7)

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk