Koronás cukor: „Reméljük, hogy túléljük ezt az időszakot”

  • BM
  • 2020. március 16.

Gazdaság

Vajon gyengült az ország egyik jelentős gyártójának az eredménye azért, mert a neve hasonló a járványéhoz?

„Reméljük, hogy 24 éves márkánk és a fogyasztói bizalom, melyet sok év alatt építettünk ki elég erős ahhoz, hogy sérülés nélkül túlélje ezt az időszakot” – válaszolta kérdésünkre Simon Nagy Henriette, a Koronás cukor termékeit forgalmazó Agrana marketing menedzsere.

A betegséget övező félelem és pánik határtalan, ezért nem csoda, hogy az Egyesült Államokban a Corona sör gyártója 10 év óta a legrosszabb negyedévére készülhet, mert a fogyasztók messze elkerülik a társaság termékeit pusztán a neve miatt egy kutatás szerint, amiről az Index számolt be még pár hete.

Coronavírus, Corona sör – egy és ugyanaz?

A „Corona beer virus” keresések is felpörögtek a Google-ön, amiből arra lehet következtetni, hogy egyesek szerint a sörnek köze lehet a vírushoz, mert hasonló a neve. Ugyanakkor az Index cikkének élesítése után egy olvasó jelezte, hogy az eredetileg a New York Poston megjelent elemzés módszertanilag megkérdőjelezhető, ráadásul egy PR-cég készítette azt.

A Snoopes.com is arról írt, hogy a piackutatás nem bizonyítja hitelt érdemlően, hogy a fogyasztók a koronavírus miatt kerülnék a Corona sört, simán elképzelhető, hogy a válaszadók teljesen más okból kerülik a gyártó termékeit. Tehát nem biztos, hogy a vásárlói félelem miatt csökken a cég bevétele.

Corona sör: hűsítő vagy vírushordozó?

Corona sör: hűsítő vagy vírushordozó?

Unsplash.com

Mi a helyzet Magyarországon?

A portál megkereste a Corona sör hazai forgalmazóját, a Borsodi Sörgyárat, hogy tapasztaltak-e csökkenést a járvány kitörése óta. „A Borsodi Sörgyár az elmúlt évben egy stagnáló sörpiacon tudott pozitív eredményt elérni, többek között a fogyasztói igények figyelembevételével kialakított, széles, a Corona sört is magába foglaló termékportfóliójának köszönhetően. Az idei év első két hónapjában a Borsodi Sörgyár nem tapasztalt eltérést a korábbi évek értékesítési trendjeihez képest” – írta a cég.

Ezzel az ügy le is zárult, a magyarok különbséget tudnak tenni egy termék és egy vírus között – gondolhatnánk. Nagy könnyelműség lenne ezzel annyiban hagyni a dolgot, ugyanis van egy másik, magyar márka, aminek neve hasonlít a vírus elnevezéséhez: a Koronás cukor. Vajon a fogyasztók elég bátrak hozzá, hogy vegyenek belőle? Mi több, lehet, hogy a felvásárlási láz épphogy segít a cukor gyártójának?

„Jelen helyzetben egy megnövekedett kereslet mutatkozik az 1 kg-os kristálycukor termékek esetében a boltokban, ezért nem érezhető a forgalom visszaesés, vagy a termékünk márkanevének sérülése. Természetesen a közösségi média teret ad a mém gyártóknak, de talán mindenkiben tudatosult mostanra a helyzet komolysága” – fogalmazott közleményben

Figyelmébe ajánljuk

Amit csak ők tudnak

A nu metalon felnőtt generáció, azaz a mai negyvenesek visszavonhatatlanul az öregedés jelének tekinthetik, hogy kedvenc irányzatuk esetében az újat jelölő „nu” annyira indokolatlan, hogy a legfontosabb zenekarok – már amelyik még aktív – mind elmúltak 30 évesek.

Hová futnál?

  • - ts -

Az Ezüst csillag egy amerikai katonai kitüntetés, afféle vitézségi érem, nagy csaták nagy hőseinek adják, 1932 óta.

Cserbenhagyás

  • - ts -

A moziból nézve az Egyesült Államok tényleg a világ csendőre: minden korban megvannak a háborús veteránjai. De nem bánik szépen velük.

Irányított hálózatok

  • Molnár T. Eszter

A csoportterápiák általában vallomásos körrel indulnak. Valahogy így: Eszter vagyok, és hiszek a csodákban.

Kozmikus dramaturgia

E csoportos kiállítás nem csupán egy csillagászati vagy mitológiai témát feldolgozó tárlat, sokkal inkább intellektuális és érzéki kaland, amely a tudomány és a művészet határmezsgyéjére vezet.

A klezmer szelleme

Egykor szebb volt a zsinagóga belseje, amely most Művészetek Házaként funkcionál Szekszárdon. Igaz, a kettő között volt csúnyább is. A ház 1897-ben épült a grazi építész, Hans Petschnig tervei alapján, aki a helyi Bodnár-ház és az Újvárosi templom tervezője is.

Aki a hidegből jött

Bizonyára a titkosszolgálatok működése iránti nem szűnő érdeklődés is magyarázza, miért jelenik meg oly sok e tárgyba tartozó elemzés, átfogó történeti munka, esettanulmány, memoár, forrásközlés.