„Reméljük, hogy 24 éves márkánk és a fogyasztói bizalom, melyet sok év alatt építettünk ki elég erős ahhoz, hogy sérülés nélkül túlélje ezt az időszakot” – válaszolta kérdésünkre Simon Nagy Henriette, a Koronás cukor termékeit forgalmazó Agrana marketing menedzsere.
A betegséget övező félelem és pánik határtalan, ezért nem csoda, hogy az Egyesült Államokban a Corona sör gyártója 10 év óta a legrosszabb negyedévére készülhet, mert a fogyasztók messze elkerülik a társaság termékeit pusztán a neve miatt egy kutatás szerint, amiről az Index számolt be még pár hete.
Coronavírus, Corona sör – egy és ugyanaz?
A „Corona beer virus” keresések is felpörögtek a Google-ön, amiből arra lehet következtetni, hogy egyesek szerint a sörnek köze lehet a vírushoz, mert hasonló a neve. Ugyanakkor az Index cikkének élesítése után egy olvasó jelezte, hogy az eredetileg a New York Poston megjelent elemzés módszertanilag megkérdőjelezhető, ráadásul egy PR-cég készítette azt.
A Snoopes.com is arról írt, hogy a piackutatás nem bizonyítja hitelt érdemlően, hogy a fogyasztók a koronavírus miatt kerülnék a Corona sört, simán elképzelhető, hogy a válaszadók teljesen más okból kerülik a gyártó termékeit. Tehát nem biztos, hogy a vásárlói félelem miatt csökken a cég bevétele.
|
Mi a helyzet Magyarországon?
A portál megkereste a Corona sör hazai forgalmazóját, a Borsodi Sörgyárat, hogy tapasztaltak-e csökkenést a járvány kitörése óta. „A Borsodi Sörgyár az elmúlt évben egy stagnáló sörpiacon tudott pozitív eredményt elérni, többek között a fogyasztói igények figyelembevételével kialakított, széles, a Corona sört is magába foglaló termékportfóliójának köszönhetően. Az idei év első két hónapjában a Borsodi Sörgyár nem tapasztalt eltérést a korábbi évek értékesítési trendjeihez képest” – írta a cég.
Ezzel az ügy le is zárult, a magyarok különbséget tudnak tenni egy termék és egy vírus között – gondolhatnánk. Nagy könnyelműség lenne ezzel annyiban hagyni a dolgot, ugyanis van egy másik, magyar márka, aminek neve hasonlít a vírus elnevezéséhez: a Koronás cukor. Vajon a fogyasztók elég bátrak hozzá, hogy vegyenek belőle? Mi több, lehet, hogy a felvásárlási láz épphogy segít a cukor gyártójának?
„Jelen helyzetben egy megnövekedett kereslet mutatkozik az 1 kg-os kristálycukor termékek esetében a boltokban, ezért nem érezhető a forgalom visszaesés, vagy a termékünk márkanevének sérülése. Természetesen a közösségi média teret ad a mém gyártóknak, de talán mindenkiben tudatosult mostanra a helyzet komolysága” – fogalmazott közleményben