Másfél millárd forintot költhet idén a Magyar Nemzeti Bank reklámra

  • narancs.hu
  • 2019. január 23.

Gazdaság

Az összegből kilenc hónapon át gazdálkodhat a nyertes cég.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB), az idei kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó feladatok ellátására 1 milliárd 455 millió forintos keretösszegű nyílt közbeszerzést írt ki - szúrta ki az uniós közbeszerzési közlönyben napi.hu.

A felhívás az elvégzendő feladatokat négy csoportba sorolja:

  • az "Azonnali Fizetési Rendszer" bevezető kampánykommunikációs feladatainak ellátása
  • a "Növekedési Hitelprogram Fix" kampánykommunikációs feladatainak ellátása
  • az MNB egyéb kommunikációja (például a pénzügyi tudatosság növeléséhez kapcsolódó jegybanki kommunikációs feladatok ellátásában való közreműködés)
  • illetve az MNB kampány- és egyéb kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó PR és rendezvényszervezési feladatok ellátása

A majdani nyertesnek a pénzt 9 hónap alatt kell elköltenie, legkésőbb az év utolsó napjáig. Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben - médiatervezési és médiavásárlási, és kreatív tervezési, kivitelezési és gyártási, vagy PR és rendezvényszervezési tevékenységből származó - nettó árbevétele összesen legalább 1 milliárd forintot tett ki.

Vagyis elég jó pozícióból indul, a Balásy Gyula két cége alkotta konzorcium. A New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. sorra nyeri az utóbbi időkben a kormányközeli milliárdos tendereket, így nem lennénk meglepődve, ha ugyanez az érdekkör szerepelne sikeresen a kiíráson.

Korrupcióellenes szemléletformálást vihet véghez 260 millióért a kormány kedvenc kommunikációs embere, aki a nemzeti konzultációs plakátokért is felelt

A siker garantált. Hiába, Balásy Gyula és a New Land Media nyerő szériában van. „Kapacitásfejlesztés és szemléletformálás a korrupciós esetek nagyobb arányú felderítése, illetve megelőzése érdekében" címen indul projekt 5 milliárd forintnyi uniós pénzből a Nemzeti Védelmi Szolgálat (NVSZ) vezetésével.

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.