Matolcsy György már arról beszél, hogy hamarosan újabb gazdasági válság jön

  • narancs.hu
  • 2019. február 4.

Gazdaság

De a következő évtizedekben majd bevezetjük azért az eurót.

Emlékezni kell az eurózóna válságának tanulságaira akkor, amikor – remélhetőleg évek múlva és nem hónapok múlva – beüt egy újabb válság – ezt Matolcsy György, a Magyar Nemzeti Bank elnöke mindta ma Lámfalussy konferencián tartott nyitóbeszédében, melyről az Index számolt be.

A volt gazdasági miniszter arról is beszélt, hogy Magyarországnak azért is fontos, hogy tanuljon a válságból, hogy az eurózóna is tanuljon belőle, mivel az EU tagjaként minket is érint mindaz, ami az eurózónában történik, és mert Magyarország a következő évtizedekben be fogja vezetni az eurót.

false

Hogy erre pontosan mikor kerülhet sor, az nem derült ki Matolcsy beszédéből.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.