Kiijavítja az elrozsdált metrókocsikat az orosz gyártó

  • narancs.hu
  • 2020. január 6.

Gazdaság

Az orosz cég szerint nem is olyan nagy a baj, mint amilyennek a hírekből látszik.

Közleményben reagált a felújított metrókocsikat szállító orosz Metrowagonmash arra a hírre, hogy súlyosan elrozsdásodott az elsőként érkezett metrókocsik padlózata, ezért ki kellett őket vonni a forgalomból.

Ahogy arról mi is beszámoltunk, az Mfor.hu információi szerint a BKV vezetése úgy döntött, javításig inkább kivonja a forgalomból a régi-új metrószerelvények elsőként érkezett hat kocsiját, mert annyira szétette a rozsda a padlójukat, hogy félő, hogy beszakad.

Az orosz gyártó most azt közölte, a cikk egyes állításai részben valótlanok, illetve félreérthetőek voltak, mert

csak a vázat burkoló lemeznél jelent meg - az utasbiztonságot jelenleg nem veszélyeztető - rozsdásodás,

és ez is csak az elsőként leszállított szerelvényeken, a későbbi szerelvényeket a megrendelő BKV Zrt. által kért és a felek között egyeztetett technológiai módosításoknak megfelelően újították fel.

A Metrowagonmash azt is közölte, hogy teljes mértékben eleget fog tenni jótállási, garanciális kötelezettségeinek, és jelenleg is teljes mértékben együttműködik a BKV Zrt-vel. Hozzátették, hogy már meg is kezdték a hibák és a rozsdásodással érintett részek teljes feltárását és szakszerű javítását.

Figyelmébe ajánljuk

Polt Péter írásbeli válaszából kiderül: azt sem tudja, miben folyik nyomozás

Elég súlyos ellentmondásra derült fény egy, az orosházi férfi kézilabdát érintő 1,3 milliárd forintos szabálytalan tao-felhasználási ügyben. A minden jel szerint költségvetési csalás gyanúja ügyében tett fel írásbeli kérdést Tóth Bertalan (MSZP) országgyűlési képviselő Polt Péter legfőbb ügyésznek, aki azt válaszolta, hogy az ügyben nem indult büntetőeljárás. A Narancs.hu-t korábban és most is az ellenkezőjéről tájékoztatta a NAV Dél-alföldi Bűnügyi Igazgatósága.  A Sportállamtitkárság hallgat az ügyben.

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.