Közleményben reagált a felújított metrókocsikat szállító orosz Metrowagonmash arra a hírre, hogy súlyosan elrozsdásodott az elsőként érkezett metrókocsik padlózata, ezért ki kellett őket vonni a forgalomból.
Ahogy arról mi is beszámoltunk, az Mfor.hu információi szerint a BKV vezetése úgy döntött, javításig inkább kivonja a forgalomból a régi-új metrószerelvények elsőként érkezett hat kocsiját, mert annyira szétette a rozsda a padlójukat, hogy félő, hogy beszakad.
Az orosz gyártó most azt közölte, a cikk egyes állításai részben valótlanok, illetve félreérthetőek voltak, mert
csak a vázat burkoló lemeznél jelent meg - az utasbiztonságot jelenleg nem veszélyeztető - rozsdásodás,
és ez is csak az elsőként leszállított szerelvényeken, a későbbi szerelvényeket a megrendelő BKV Zrt. által kért és a felek között egyeztetett technológiai módosításoknak megfelelően újították fel.
A Metrowagonmash azt is közölte, hogy teljes mértékben eleget fog tenni jótállási, garanciális kötelezettségeinek, és jelenleg is teljes mértékben együttműködik a BKV Zrt-vel. Hozzátették, hogy már meg is kezdték a hibák és a rozsdásodással érintett részek teljes feltárását és szakszerű javítását.