Eladja az állam a hollóházi porcelángyárat

  • narancs.hu
  • 2020. január 6.

Gazdaság

175 millió forint a kikiáltási ár.

Eladja a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. a több mint 240 éves múltra visszatekintő hollóházi porcelángyárat - írja a Napi.hu, amely a vagyonkezelő e-árverési oldalán szúrta ki az erről szóló hirdetményt.

Az MNV a Hollóházi Porcelángyár Kft. 100 százalékos üzletrészét kívánja értékesíteni, az árverési hirdetmény december 19-én került fel az oldalukra, a 30 millió forint jegyzett tőkéjű cég kikiáltási ára 175 millió forint.

A licitálóknak 2020. január 10-ig 43,75 milliós árverési biztosítékot kell utalniuk az MNV-nek, ezt követően tehetnek ajánlatot, amit 400 ezer forintonként lehet emelni. A licitálni január 14-16. között lehet.

A kiírás szerint a vevőnek kötelezettséget kell vállalnia a hollóházi porcelángyártás hungarikumként történő megőrzésére, továbbá arra, hogy a társaság a jelenlegi főtevékenységét - a háztartási kerámia gyártását - fenntartja mindaddig, amíg az állam kizárólagossággal biztosítja részére díjfizetés ellenében a Hollóháza védjegy használatát. A céget legalább három évig működtetni is kell, addig nem indulhat ellene felszámolási eljárás.

A pályázónak vállalnia kell azt is, hogy a részesedését 15 éven belül kizárólag az eladó, vagyis a vagyonkezelő hozzájárulásával adja el. A kötelezettségek megszegése esetén kötbért kell fizetni.

A most eladásra kínált céget 2013-ban azzal a céllal alapították, hogy nyereségessé tegyék a hollóházi porcelángyárat, miután a többségi állami tulajdonú Hollóházi Porcelán Manufaktúra (HPM) Zrt.-t felszámolással megszüntették. A HPM eszközeit, készleteit és dolgozóinak egy részét előbb a Hollóházi Hungarikum Nonprofit Kft. vette át, majd bérbe adta a gyártáshoz szükséges ingatlanokat és eszközöket a most eladásra kínált állami Hollóházi Porcelángyár Kft.-nek.

A kft. 2014 és 2017 kivételével veszteséggel zárta az üzleti éveket.

A lap egyelőre nem kapott választ az MNV-től és a nemzeti vagyon kezelésért felelős minisztertől, hogy miért most hirdették meg eladásra a Hollóházi Porcelángyár Kft.-t, és a céggel milyen vagyonelemeket értékesítenek.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.