Ötszörösére nőtt a Mészáros-cégcsoport eredménye

  • Narancs.hu/MTI
  • 2023. június 16.

Gazdaság

Van még följebb, ilyen háborús időkben is.

Üzemi szinten ötszörösére nőtt az OPUS GLOBAL Nyrt. eredménye a tavalyi év azonos időszakához képest 2023 első negyedévében, ezt Mészáros Lőrinc cégcsoportja közölte az MTI-vel.

Az OPUS GLOBAL Nyrt. portfoliójával lefedett minden ágazatban jelentős hatékonyságjavulást mutattak fel a cégcsoport érdekeltségei 2023 első negyedévében – derült ki az IFRS szerinti konszolidált gyorsjelentésből. A válságjelenségek átvészelésén túl a várakozásokat meghaladó eredménytermelő képességről adtak számot a cégek, köszönhetően a józan költséggazdálkodásnak, és a korábbi években elindított felújítások és fejlesztések aktiválásának.

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) prémium kategóriájában jegyzett cégcsoport konszolidált szinten az év első három hónapjában a bázisidőszakhoz képest 71,3 százalékkal magasabb, összesen 167 milliárd forint működési bevételt ért el.

Az üzemi eredmény (EBIT) konszolidált szinten 15,1 milliárd forintot ért el, ami több mint ötszöröse az előző év azonos időszaka üzemi eredményének. Az EBITDA szintén jelentős növekedést mutatott, a kétszeresére, 25,7 milliárd forintra nőtt. Ez a kiemelkedő eredményesség az OPUS sikeres gazdálkodását tükrözi.

Az adózott eredmény 10,8 milliárd forint volt 2023 első negyedévében.

A cégcsoport konszolidációs köre az anyavállalattal együtt a negyedév végén 35 társaságot foglalt magában. Az összesített működési bevételből az idei első negyedévben az energetika szegmens birtokolta a legnagyobb részarányt, 41 százalékot, vagyis 68,6 milliárd forintot. Az építő- és termelő ipar 29 százalékos részesedéssel, 48,4 milliárd forinttal, a mezőgazdaság és élelmiszeripari szegmens 25 százalékkal, 41,7 milliárd forinttal, a turizmus 4 százalékkal, 7,1 milliárd forinttal járult hozzá a bevételekhez. A vagyonkezelés szegmens az összes működési bevételből továbbra is 1 százalékot, vagyis 1,2 milliárd forint körüli értéket tesz ki.

A vállalatcsoport 2022-ben már elérte és meghaladta az 1000 milliárd forintos mérlegfőösszeget. Ez 2023 első negyedévében folyamán egészen 1070 milliárd forintig nőtt.

Lélfai Koppány vezérigazgató szerint az első negyedév azt mutatta meg, hogy az OPUS GLOBAL portfoliójában olyan hatékonysági tartalékok vannak, melyek feltárásával és kiaknázásával javuló nyereségességgel tud teljesíteni a cégcsoport még egy olyan kedvezőtlen időszakot is, mint ez az első három hónap.

Tavaly ilyenkor is egész jól ment:

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult.