A következő években is ugyanaz a három, kivétel nélkül kormányközeli cég teszi zsebre az állami hirdetésekből származó zsíros összegeket, mint amelyik az elmúlt másfél évben is milliárdokat keresett ezen – adta hírül a G7 gazdasági hírportál.
A Nemzeti Kommunikációs Hivatal még múlt pénteken tette közzé az áprilisban kiírt közbeszerzés eredményét, melyből kiderül, hogy a három szerencsés nyertes:
- a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. (mindkettő Balásy Gyula cége, három év alatt megszázszorozta árbevételét az állami megrendeléseknek köszönhetően)
- a Trinity International Communications Kft, a Young and Partners Kft és a Sprint Nyomdaipari Kft. (Kuna Tibor cége, aki több miniszterrel is jó kapcsolatot ápol, különösen Szijjártó Péterrel)
- illetve a Network 360 Kft. és az Affiliate Network Kft. (mindkét társaság a sajtóban csak Rogán Antal szomszédjaként emlegetett Csetényi Csaba cége)
Bár az NKOH korábban azzal a célkitűzéssel jött létre, hogy az állami kommunikációs költségeket csökkentsék, a korábbi 40 milliárdhoz képest, több mint 70 milliárd forintot költöttek az elmúlt másfél évben. Hogy az előttünk álló időszakban mekkorára rúg ez az összeg, egyelőre nem tudni, de a Közbeszerzési Hirdetményből kiderül, hogy legalább 150 megbízásra számíthatnak a nyertes cégek, egyenként átlagosan 500 millió forintos áron. Vagyis összesen 75 milliárd forint ütheti a markukat.