Újabb 75 milliárd forint landolhat kormányközeli reklámcégeknél

  • narancs.hu
  • 2018. június 11.

Gazdaság

Összesen három cég osztozik majd a súlyos összegen.

A következő években is ugyanaz a három, kivétel nélkül kormányközeli cég teszi zsebre az állami hirdetésekből származó zsíros összegeket, mint amelyik az elmúlt másfél évben is milliárdokat keresett ezen – adta hírül a G7 gazdasági hírportál.

A Nemzeti Kommunikációs Hivatal még múlt pénteken tette közzé az áprilisban kiírt közbeszerzés eredményét, melyből kiderül, hogy a három szerencsés nyertes:

- a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. (mindkettő Balásy Gyula cége, három év alatt megszázszorozta árbevételét az állami megrendeléseknek köszönhetően)

- a Trinity International Communications Kft, a Young and Partners Kft és a Sprint Nyomdaipari Kft. (Kuna Tibor cége, aki több miniszterrel is jó kapcsolatot ápol, különösen Szijjártó Péterrel)

- illetve a Network 360 Kft. és az Affiliate Network Kft. (mindkét társaság a sajtóban csak Rogán Antal szomszédjaként emlegetett Csetényi Csaba cége)

Bár az NKOH korábban azzal a célkitűzéssel jött létre, hogy az állami kommunikációs költségeket csökkentsék, a korábbi 40 milliárdhoz képest, több mint 70 milliárd forintot költöttek az elmúlt másfél évben. Hogy az előttünk álló időszakban mekkorára rúg ez az összeg, egyelőre nem tudni, de a Közbeszerzési Hirdetményből kiderül, hogy legalább 150 megbízásra számíthatnak a nyertes cégek, egyenként átlagosan 500 millió forintos áron. Vagyis összesen 75 milliárd forint ütheti a markukat.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.